минимално напрежение на Li-Po акумулатор
Публикувано: 23 апр 2016, 17:34
Здравейте,
Захранвам Yaesu FT817ND с Li-Po акумулатор. Акумулаторът е с три клетки и ако напрежението на всяка клетка не трябва да пада под 3.2V - 3.3V то следва, че не трябва да се ползва акумулатора при напрежение по-малко от 9.6 - 9.9V. Трансивърът показва напрежението на акумулатора.
Питането е към тези които ползват FT817 с Li-Po акумулатори на практика при колко волта спират работа?
73, Сашо
PS: проблемът е, че FT817 работи с доста по-малко напрежение от това, което е минимално допустимо за Li-Po акумулатори. И ако се разчита на защитата на FT817, тя няма да предпази Li-Pp акумулатора. Първия практически опит бе с печален резултат. Уж внимателно следях напрежението на дисплея на трансивъра, но явно съм се заблеял... Защита изключи... Като премерих напрежението на Li-Po акумулатора то бе под девет волта... Зареждачката за Li-Po акумуратори даде индикация за повреда на акумулатора, но явно и в този режим пуска към него някакъв малък ток... След няколко часа сумарното напрежение се вдигна на над 9.3V за цялата акумялаторна батерия и зареждачката мина в нормален режим на зареждане. Дали акумулатора е оживял ще стане ясно при следващия опит...
Захранвам Yaesu FT817ND с Li-Po акумулатор. Акумулаторът е с три клетки и ако напрежението на всяка клетка не трябва да пада под 3.2V - 3.3V то следва, че не трябва да се ползва акумулатора при напрежение по-малко от 9.6 - 9.9V. Трансивърът показва напрежението на акумулатора.
Питането е към тези които ползват FT817 с Li-Po акумулатори на практика при колко волта спират работа?
73, Сашо
PS: проблемът е, че FT817 работи с доста по-малко напрежение от това, което е минимално допустимо за Li-Po акумулатори. И ако се разчита на защитата на FT817, тя няма да предпази Li-Pp акумулатора. Първия практически опит бе с печален резултат. Уж внимателно следях напрежението на дисплея на трансивъра, но явно съм се заблеял... Защита изключи... Като премерих напрежението на Li-Po акумулатора то бе под девет волта... Зареждачката за Li-Po акумуратори даде индикация за повреда на акумулатора, но явно и в този режим пуска към него някакъв малък ток... След няколко часа сумарното напрежение се вдигна на над 9.3V за цялата акумялаторна батерия и зареждачката мина в нормален режим на зареждане. Дали акумулатора е оживял ще стане ясно при следващия опит...