Когато гръм удари ...

lz3kf
Мнения: 99
Регистриран на: 20 апр 2010, 18:52

Когато гръм удари ...

Мнение от lz3kf » 04 мар 2012, 17:21

След като беше заключена една друга тема от модератора, ви предлагам за размисъл следната проста задачка за 2-3 клас.

Колко е резултата от метематическото действие? А колко е резултата от него в България?

A*B*C*D*E*F*G*….*P*R*….*X*Y*Z = ? ===> РЕЗУЛТАТ
където :
А – амбиция ; арогантност ;
B – благодарност ; благородство ; цинизъм ;
C – целеустременост ; чест ;
D – действеност ; доброта ; достоинство ;
E – егоизъм; единство ;
F – финансиране; философстване ;
G – голословие ; глад ;
H – хладнокръвие ;
I – инициативност ; идиотизъм ;
J – жажда (алчност) ; желание ;
K – корист; кариеризъм ;
L – любов ; ласкателство ;
M – мъдрост ; мързел ;
N - нравственост ; наивност; независимост ;
O – опърничавост (инат); отстъпчивост ; отговорност ;
P – простотия ; подлост ; предателство ;
Q – кураж ; качество ;
S – смелост ; сила ; страх ;
T – търпение ; точност ;
U – упоритост ; уважение ;
W – воля ;
V – великодушие ;
X – хитрост ;
Y – яд ;
Z – злоба ; завист ; заядливост .

Списъкът с човешките качества, които влияят на РЕЗУЛТАТА всеки може да допълва до безкрайност.
Не е ли крайно време променливите да бъдат ясно дефинирани? Не е ли време отделните членове на това произведение и множество, както и техните величини да бъдат коригирани от всеки от нас по такъв начин, че РЕЗУЛТАТА ДА НЕ БЪДЕ 0 ?
Нали си спомняте нашата приказака, че на една каца с мед й стига и една лъжичка …
Стига !!!

Нека се опитаме да запазим поне собственото си достоинство, като не можем чуждото.
И нека чуем позицията и на тези, които имат право да вземат решения и сме избрали за това.

73! LZ3KF



LZ1FW
Мнения: 894
Регистриран на: 27 юни 2010, 15:29
Местоположение: София, KN12QP
Контакти:

Re: Когато гръм удари ...

Мнение от LZ1FW » 04 мар 2012, 18:37

Задачката за съжаление не е за трети клас - става дума за умножение на вектори. Резултата не е нула: от всичко си имаме, само дето посоката не е правилна.
И темата не е за "Свободната зона". Сега размислям къде в същност й е мястото на тази тема. Май в раздел "Актуални проблеми на БФРЛ.
Обаче отсега е ясен първия въпрос - дали нечленове на БФРЛ могат да разсъждават за проблемите на БФРЛ... и пак ще тресне гръм.
Трябва ветровете на промяната да задухат по-силно.



lz1wdx
Мнения: 356
Регистриран на: 25 ное 2010, 10:11
Контакти:

Re: Когато гръм удари ...

Мнение от lz1wdx » 04 мар 2012, 22:52

LZ4BU написа: Трябва ... ама промяна в посока по-добро.
Зададох ти конкретни въпроси -2 броя, все още очаквам отговор ?


73de LZ1WDX /Стефан Александров/

lz1cy/1

Re: Когато гръм удари ...

Мнение от lz1cy/1 » 04 мар 2012, 23:57

LZ1UPI написа:То е лесно тук да викаш трябва. Само с "трябва" нищо по-добро не се прави. Ако искаш нещата да вървят към по-добро, направи нещо за добро за другите, пък туковиж задухал вятъра и в твойта посока -към по-добро.
За втори път в този форум ми се налага да питам автора - Познавате ли хората,за които се отнася горенаписаното? Знаете ли какво са направили те
за другите, за радиолюбителството, за този сайт и този форум? Момчета ние не сме "заядливи старчета". Всеки от нас е направил нещо малко или
много за радиолюбителството в България. Сега е Ваш ред.Ще бъде много приятно ако в контактите между поколенията няма "искри". Дано на
администратора не му "замирише" на затваряне и на тази тема. Бъдете здрави.
73 Ангел LZ1CY



lz3kf
Мнения: 99
Регистриран на: 20 апр 2010, 18:52

Re: Когато гръм удари ...

Мнение от lz3kf » 05 мар 2012, 08:12

Оказа се, че задачката действително е за 2-3 клас.
По това време се изучава, че всяко число, колкото и голямо да е, ако е умножено по 0, резултата винаги е 0.
Пак тогава се научава, че групирането на отделните членове по какъвто и да е начин и признак, рано или късно, за да се стигне до резултата ще трябва тези скоби да бъдат разкрити и качествата на отделните членове да бъдат отчетени, колкото и „да не му се иска” на някой от тях. Иначе резултата не е верен.
По това време се работи за първи път и с вектори в „двумерно пространство” (равнина). За мен остава неясно защо не ги наричат още тогава с истинското им име, а с понятието ЛЪЧ, дефинирайки направлението, давайки му посока и размер и извършвайки действия с тях..
НО ! Точно в тази възраст се научава смисъла и значението на основни житейски понятия : Добро-Зло; Може-Не може; Трябва–Не трябва; Разрешено-Забранено; Хубаво-Лошо и т.н., и това остава за цял живот.

Това е времето на ПЪРВИТЕ СЕДЕМ ГОДИНИ!

А това, което се научава в последствие, че векторите може да са колинеарни или компланарни, накъде търчат електроните и накъде дупките, за приложението на Теорията на вероятностите в определяне надеждността на системата или за философските категории остава на втори план, ако липсват ПЪРВИТЕ СЕДЕМ ГОДИНИ!

С най-добри пожелания за уважение, търпение и смирение поне през поста!
LZ3KF



Заключена