Страница 1 от 2

APRS

Публикувано: 18 окт 2012, 21:03
от LZ1FW
LZ1UPI написа:Ако си направите труда, ще видите как колегата LZ1XLX е бил филтриран от една част от АПРС гейтовете, а по-късно, заради факта, че все още има гейтове, които го чуват, някой "колега" умишлено е заглушил честотата над цяла София, за да не могат да минават сигналите. Това е застрашило нееднократно живота на доброволци, които са използвали транспорта, тъй като навигацията от тук е била затруднена.
Имам молба за повече информация.
Може ли да коментираш картинките по-долу в смисъла на написаното по-горе?
Как би трябвало да изглеждат картинките ако всичко е идеално и защо сега нещо не е наред?

Изображение

Изображение

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 18 окт 2012, 21:40
от LZ1NY
Здравей, Сашо!
Това, което си видял в aprs.fi не може да даде информация, нито доказателство "за" или "против" твърденията за филтриране.
Картинките са си нормални - независимо дали в тях присъстват записи за тези две станции.

В раздела Station info (под това което си цитирал) има и още:
Stations which heard LZxxxxxxxx directly on radio

Там, както показва текста са цитирани тези станции, които са чули директно интересуващата ни станция LZxxxxx
Ако пише, че моята станция например е чула LZxxxxxx ?
Какво означава това?
Това означава като твърдение само това "LZ1NY е чула LZxxxx" и толкоз...
Не означава нито, че LZ0APR e чул LZxxxxx, нито че LZ0APR не го е чул.

Пример: излъчваш само един пакет и тичаш да видиш какво пише в aprs.fi
Независимо колко гейта са те чули, независимо колко гейта са качили предадените от теб данни към интернет мрежата APRS-IS в aprs.fi ще се появи САМО един запис на твоя пакет и там ще пише кой гейт те е чул и е качил данните. Това е същността на проверката за дублирани пакети, извършвана от APRS-IS сървърите (а не от "местните" гейтове)л

Като обобщение: от aprs.fi (и други подобни сървъри) по ПРЯК начин не може да се докаже или отхвърли твърдение. Остават догадки за филтри, спиране на тока , прекъснат интернет, локален QRM или котката, която е отскубнала кабелче... (според мен)

Дано да съм внесъл малко яснота
Приятна вечер!

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 18 окт 2012, 22:02
от LZ1FW
LZ1NY написа:Дано да съм внесъл малко яснота
О, ако тази тема ми бе полезна, доколкото ме накара да попрочета малко за APRS.

Кажи ми само от долната картинка се вижда, как ти последен си чул директно LZ1UPI и понеже си гейт вероятно точно ти си му качил координатите в APRS.FI
Това е било вчера.
Днес обаче има данни за станция която е близо до LZ1UPI, пък няма данни някой да го е чувал директно, нито пък има данни за негови координати от днес. Това как да го разбирам - че днес се правят сметки на база последните вчерашни координати на LZ1UPI или значи нещо друго?

Изображение

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 18 окт 2012, 23:01
от LZ1NY
Днес обаче има данни за станция която е близо до LZ1UPI, пък няма данни някой да го е чувал директно, нито пък има данни за негови координати от днес. Това как да го разбирам - че днес се правят сметки на база последните вчерашни координати на LZ1UPI или значи нещо друго?
Да, пътувал е човекът , действително аз последен съм го "изловил" ... погледни тук
http://aprs.fi/?c=raw&call=LZ1UPI-9
т.к. raw данните се пазят кратко време , ще ги копирам тук данните от последния ден
2012-10-16 13:59:13 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4239.08N/02318.64Ej028/013/A=002178
2012-10-16 14:00:25 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ3SP:!4239.33N/02318.79Ej356/013/A=002116
2012-10-16 14:02:20 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4239.62N/02318.80Ej003/010/A=002161
2012-10-16 14:03:13 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4239.79N/02318.81Ej002/013/A=002164
2012-10-16 14:07:09 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ3SP:!4240.11N/02319.16Ej044/010/A=002116
2012-10-16 14:07:50 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ3SP:!4240.29N/02319.26Ej021/019/A=002158
2012-10-16 14:08:39 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.51N/02319.33Ej086/003/A=002059
2012-10-17 04:38:24 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 04:40:01 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 04:40:42 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.39N/02319.17Ej048/008/A=002149
2012-10-17 04:40:55 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.39N/02319.23Ej091/011/A=002181
2012-10-17 04:41:11 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.40N/02319.29Ej036/012/A=002149
2012-10-17 04:41:21 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.42N/02319.30Ej148/006/A=002154
2012-10-17 04:42:17 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 04:44:02 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 04:45:35 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.41N/02319.52Ej233/009/A=002154
2012-10-17 04:46:09 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.33N/02319.29Ej213/020/A=002184
2012-10-17 05:35:40 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 05:40:08 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 05:47:53 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.33N/02317.65Ej269/010/A=002050
2012-10-17 05:51:43 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.68N/02317.14Ej313/009/A=002083
2012-10-17 05:53:28 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.72N/02317.07Ej265/009/A=002092
2012-10-17 05:54:11 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.58N/02316.82Ej231/021/A=002095
2012-10-17 05:54:43 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.47N/02316.62Ej233/022/A=002083
2012-10-17 05:54:53 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.45N/02316.58Ej311/008/A=002135
2012-10-17 05:54:59 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.46N/02316.57Ej018/007/A=002125
2012-10-17 05:56:41 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.54N/02316.71Ej114/007/A=002131
2012-10-17 05:57:46 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.45N/02316.58Ej307/006/A=002125
2012-10-17 05:57:55 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.46N/02316.57Ej023/006/A=002115
2012-10-17 10:10:27 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 10:11:24 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 10:12:29 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 10:12:52 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.81N/02316.92Ej121/011/A=002118
2012-10-17 10:14:39 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 10:20:47 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.34N/02317.70Ej031/024/A=002082
2012-10-17 10:25:34 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4240.48N/02318.53Ej108/012/A=002052
2012-10-17 14:26:48 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 14:37:57 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 14:42:09 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:>{AT0B2}aprstracker-0.11-16f628
2012-10-17 15:10:35 UTC: LZ1UPI-9>APERXQ,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ1NY:!4239.45N/02318.77Ej042/012/A=002118
след това може да си е прибрал колата в гаража или да е изключил тракера.
И се помни последното местоположение на станцията.


Още едни пример: потърси LZ1NY-11 или LZ1NY-9

http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a ... ange=43200
или
http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=14&call=a ... ange=43200

ще видиш данни Stations near current position of LZ1NY-11 ( или LZ1NY-9 ) от днес или вчера, въпреки че тези инициали летяха на балони на 26.08.2012 от тогава не са активирани.Стъпвайки точка по точка по траекторията може да видиш от кой гейт е приета съответната информация (координати, височина и малко телеметия евентуално). Но в този случай raw packets няма да видиш - Raw APRS-IS packets are stored for 2 days

предложение за проверка на APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 07:45
от LZ1FW
Здравейте всички,

Имам предложение: LZ1UPI, LZ1XLX, LZ1WDX (ако решите и още радиолюбители с монтирани в автомобил APRS-и ) в един и същи ден да пропътуват един и същи маршрут с включени APRS устройства, като се движат с една и съща скорост близо един до друг (в рамките на разумното и безопастното и доколкото позволяват пътните условия). Нека те изберат маршрута - идеята е да минат покрай възможно повече "проблемни" гейтове, нодове или както там се наричат (за няколко часа четене относно APRS още не съм избистрил терминологията).

Готов съм да поема част от паричните разходи на участниците в експеримента.

После да се съберем на по бира да сравним и обсъдим логовете.

73, Сашо, LZ1FW

Re: предложение за проверка на APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 11:06
от lz1wdx
LZ1FW написа:Здравейте всички,

Имам предложение: LZ1UPI, LZ1XLX, LZ1WDX (ако решите и още радиолюбители с монтирани в автомобил APRS-и ) в един и същи ден да пропътуват един и същи маршрут с включени APRS устройства, като се движат с една и съща скорост близо един до друг (в рамките на разумното и безопастното и доколкото позволяват пътните условия). Нека те изберат маршрута - идеята е да минат покрай възможно повече "проблемни" гейтове, нодове или както там се наричат (за няколко часа четене относно APRS още не съм избистрил терминологията).

Готов съм да поема част от паричните разходи на участниците в експеримента.

После да се съберем на по бира да сравним и обсъдим логовете.

73, Сашо, LZ1FW
Аз лично съм съгласен на подобен експеримент защото както споменах по горе съм сигурен че имам проблем с тракера монтиран в моята кола и би ми било доста интересно да разбера от къде ми идват ядовете.
Когато беше наводнението в с.Бисер със LZ1UPI монтирахме моят тракер в неговият джип и пътувахме натам за да закараме провизии и топли дрехи тогава още ми направи впечатление че нещо куца или при мен или в цялата система защото имахме трак до Пловдив след това нищо а гейта на Ботев би трябвало да ни държи съвсем спокойно до Стара Загора поне.
Както казах аз съм за подобен експеримент поне за мен ще е доста полезен защото ще имам база са сравнение и начална точка за решаване на моят проблем.
А ако не успея да се справя съм се замисли да си монтирам нещо фабрично като това http://www.ebay.co.uk/itm/APRS-TNC-Digi ... 2eb89ff1cd

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 11:12
от LZ1LGG
lz1wdx, ето ти и по-евтино решение за бекъп: http://aprsdroid.org/
Ако ще го ползваш обаче, използвай това: http://aprsdroid.org/passcode/ преди да го купиш.

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 12:22
от lz1wdx
LZ1LGG написа:lz1wdx, ето ти и по-евтино решение за бекъп: http://aprsdroid.org/
Ако ще го ползваш обаче, използвай това: http://aprsdroid.org/passcode/ преди да го купиш.
Благодаря купил съм го доста отдавна още когато си взех първият телефон с андроид преди три години
Кратка справка в aprs.fi показва че го ползвам

Изображение

Но не съм привърженик на евтини решения зависещи изцяло от това телефонът ти да е постоянно привързан към нета защото не навсякъде има покритие идеята на АПРС-а поне за мен е да те виждат там където няма нищо защото ако имам нет ще имам и телефон за какво тогава ми е тоя АПРС.

И понеже имаше разни подмятания за разни кракнати неща моите не са ето доказателството за да избегнем саркастичният ти тон за в бъдеще :wink:

Изображение

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 14:07
от LZ1FW
LZ1FW написа:Имам предложение: LZ1UPI, LZ1XLX, LZ1WDX (ако решите и още радиолюбители с монтирани в автомобил APRS-и ) в един и същи ден да пропътуват един и същи маршрут с включени APRS устройства, като се движат с една и съща скорост близо един до друг (в рамките на разумното и безопастното и доколкото позволяват пътните условия). Нека те изберат маршрута - идеята е да минат покрай възможно повече "проблемни" гейтове, нодове или както там се наричат (за няколко часа четене относно APRS още не съм избистрил терминологията).

Готов съм да поема част от паричните разходи на участниците в експеримента.

После да се съберем на по бира да сравним и обсъдим логовете.
LZ1UPI написа:До LZ1FW, Колега това, което предлагаш не може да стане, защото би било уговорен мач ;). Когато ти решаваш кой и от къде и кога може да бъде филтриран или не, то всички тестове са безсмислени. Би могло да стане, ако насреща има джентълмени, което в случая просто не е така.
lz1wdx написа: Аз лично съм съгласен на подобен експеримент защото както споменах по горе съм сигурен че имам проблем с тракера монтиран в моята кола и би ми било доста интересно да разбера от къде ми идват ядовете.
Когато беше наводнението в с.Бисер със LZ1UPI монтирахме моят тракер в неговият джип и пътувахме натам за да закараме провизии и топли дрехи тогава още ми направи впечатление че нещо куца или при мен или в цялата система защото имахме трак до Пловдив след това нищо а гейта на Ботев би трябвало да ни държи съвсем спокойно до Стара Загора поне.
Както казах аз съм за подобен експеримент поне за мен ще е доста полезен защото ще имам база са сравнение и начална точка за решаване на моят проблем.
А ако не успея да се справя съм се замисли да си монтирам нещо фабрично като това http://www.ebay.co.uk/itm/APRS-TNC-Digi ... 2eb89ff1cd
LZ1UPI,
"мачът" не може да е уговорен: участниците в теста определят кога и по какъв маршрут ще тестват APRS мрежата. Маршрута трябва все пак да е стандартен, а не някъде без път по баири и оврази - не всеки би искал да си троши колата в екстремни условия.
Ако по време на теста резултатите са едни, а след това се загуби APRS покритието в същия участък - може и да имаш основание за недоволство. В момента изглежда че за кратък интервал от време само на теб ти се е случило нещо и никой не знае какво точно се е случило.
Пътят към истината според мен е само чрез проба заедно с други и пристрастни и безпристрастни участници. Като резултат ще се прояснят малко нещата, пък и ще ползваме резултатите да разкажем популярно що е това APRS и за какво може да се ползва.
Изборът си е твой. Насила никой нищо не иска да прави.

LZ1WDX,
от познавателна гледна точка на мен ще ми е интересно да се направят тестове дори и с един участник. Така че, нека да изчакаме... пък ако няма други желаещи ще се разберем кога и как да го направим, ако си съгласен да ме приемеш за компания по време на теста разбира се.

73, Сашо

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 16:25
от lz1wdx
LZ1FW написа:
LZ1WDX,
от познавателна гледна точка на мен ще ми е интересно да се направят тестове дори и с един участник. Така че, нека да изчакаме... пък ако няма други желаещи ще се разберем кога и как да го направим, ако си съгласен да ме приемеш за компания по време на теста разбира се.

73, Сашо
Аз съм ок със идеята няма проблем да те взема със мен ще ми е приятно .
Една цяла обиколка на околовръстното ми звучи като идеален тест :idea:

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 19 окт 2012, 20:47
от LZ1FW
lz1wdx написа:
LZ1FW написа:
LZ1WDX,
от познавателна гледна точка на мен ще ми е интересно да се направят тестове дори и с един участник. Така че, нека да изчакаме... пък ако няма други желаещи ще се разберем кога и как да го направим, ако си съгласен да ме приемеш за компания по време на теста разбира се.

73, Сашо
Аз съм ок със идеята няма проблем да те взема със мен ще ми е приятно .
Една цяла обиколка на околовръстното ми звучи като идеален тест :idea:
ОК, ще се разберем кога да обиколим околовръстното. :D

Впрочем, темата май има щастлив край?
:)
Изображение

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 20 окт 2012, 21:00
от lz1wdx
LZ1FW написа:
Впрочем, темата май има щастлив край?
:)
Има грънци аз цял ден обикалям като глуха кучка и един пакет нямам от АПРС-а в колата ми .
Слушам на друго радио че излъчвам пакети а един пакет нямам да е влезнал през някой гейт единствено през телефона когато съм тогава чертая някакъв трак горе долу.

Re: Без капка уважение към контролиращите APRS мрежата

Публикувано: 21 окт 2012, 09:53
от LZ1FW
lz1wdx написа:
LZ1FW написа:
Впрочем, темата май има щастлив край?
:)
Има грънци аз цял ден обикалям като глуха кучка и един пакет нямам от АПРС-а в колата ми .
Слушам на друго радио че излъчвам пакети а един пакет нямам да е влезнал през някой гейт единствено през телефона когато съм тогава чертая някакъв трак горе долу.
Излиза че APRS работи най-добре през телефон.
Сега чакам парола, като е първата стъпка от APRS settings
https://github.com/ge0rg/aprsdroid/wiki/Settings

Гледам "The SSID represents the basic type of device you want to represent. Typical values are 5 for a 3G device, 7 for handheld, 9 for mobile or 10 for APRS-IS." и се чудя за работа през мобилен телефон кое SSIS ще е най-правилно - LZ1FW-5, LZ1FW-7 или LZ1FW-10. Пропускам -9, защото аз се движа пеша.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 10:49
от LZ1NY
Информация от изворчето (de WB4APR, Bob)
http://aprs.org/aprs11/SSIDs.txt

Но както и авторът казва - Това са насоки, които да се спазват, там където може.
Май в този случай колебанията са между SSID 5 или 7, изборът е твой.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 10:58
от LZ1LGG
Паролата ще ти я пратят за 1-2 дни, на мен ми поискаха сканиран ham-лиценз и аз ги пратих във файловете на crc :)

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 11:54
от lz1wdx
Аз приключих с мъките вчера се изнервих и си поръчах ето това http://www.ebay.com/itm/APRS-TNC-Digi-T ... 2eb89ff1cd
до седмица предполагам ще дойде после ще пиша отзиви.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 12:53
от LZ1FW
Докато свалям шпакловка от тавана едно големичко парче ме халоса по главата и изведнъж се сетих как в описанието на токито май имаше нещо писано за APRS. Става дума за Yaesu VX-6E. Някой ползва ли такова радио да каже дали от България могат да се купят съответните модули, в самото радио ли се монтират и т. н. Аз ще си потърся информацията в Интернет като се върна в къщи ама ще добре ако някой сподели собствен опит за ползването на APRS през ръчна УКВ радиостанция.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 13:00
от lz1wdx
До колкото си спомням чичо Митко LZ1AW ползва АПРС през токи но мисля че неговото е Kenwood.
За VX6 не знам но братовчет ми ползва на VX8 и всички добавки за АПРС си ги поръча от Ebay защото тук са доста солени.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 13:04
от LZ1LGG
Предишните модели май искат модул за GPS.. Аз съм писал на дядо коледа за VX-8GR ама wdx-a ме хвърли в размисли. Устройството по описание на характеристиките е мнгого добре.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 13:08
от lz1wdx
Ами и аз му се оглеждах доста време и честно казано си търсех причина да си го взема :mrgreen:
И тука от около 4 месеца от както имам ядове с моя тракер доста изчетох за него и вчера след обяд не издържаш и си го поръчах.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 21 окт 2012, 14:55
от LZ1LSD
lz1wdx написа: до седмица предполагам ще дойде после ще пиша отзиви.
Няма да може да ви сподели резултатите тук или поне не по рано от 6 месеца защото е с БАН за това че назовава нещата с истинските им имена.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 22 окт 2012, 08:33
от LZ4ZD
Гледам, че темата е отделена в нова, която да е конкретно за APRS и може би за проблемите покрай APRS.

Както сигурно някой знаят, вчера бяхме със скаутите в техния лагер на шуменското плато. Тъй като нямам план за данни на телефона си, но пък за сметка на това имам инсталиран APRSдроид, опитах (вече за втори път) да генерирам пакетите през високоговорителя на телефона. Поставен пред микрофона на радиото успешно предадох пакета през LZ0BGR-1. Вярно е, че този метод понякога може да не сполучи (околен шум, настройка на нивото от високоговорителя), но понякога може да свърши добра работа, когато няма покритие на мобилната услуга, а пък има радио под ръка.

Изображение

Съжaлявам само, че забравих да си сменя иконката и е останала тази със слушалката:
http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a ... ange=86400
LZ1LSD написа:Няма да може да ви сподели резултатите тук или поне не по рано от 6 месеца защото е с БАН за това че назовава нещата с истинските им имена.
за БАНа (че гледам започват спекулации по темата), тук е написано: http://forum.bfra.org/viewtopic.php?f=4 ... t=50#p9746

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 22 окт 2012, 12:58
от LZ2AB
Златко ,
не е нужно да се мъчиш през LZ0BGR,
след като LZ2AB-2 ти е po-близо.
И с токи ще минеш през него,както и през
LZ1TNT.
http://aprs.fi/info/a/LZ2AB-2
http://aprs.fi/info/a/LZ1TNT

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 22 окт 2012, 13:08
от LZ4ZD
LZ2AB-2 ще го пробвам, дори след малко :)
Интересно е защо не съм минал през LZ1TNT, понеже бяхме от западната страна на шуменското плато. Според aprs.fi съм влязал през Ботев, но може и причината да е била, че Ботев е изпреварил Търговище през интернет.

Edit: Не успях да мина нито с токито, нито с мобилното радио и 40тина вата от колата из Шумен. Ще продължавам да пробвам ...

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 08:44
от lz1kz
http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=9&lat=42. ... ange=86400 -Мисля че ще е интересно да се погледне - линка беше публикуван във форума преди време, сега обаче си го забелязах за себе си!

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 09:08
от LZ1FW
lz1kz написа:http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=9&lat=42. ... ange=86400 -Мисля че ще е интересно да се погледне - линка беше публикуван във форума преди време, сега обаче си го забелязах за себе си!
Ужас! :oops:

LZHAM1
LZHAM2
LZHAM3
LZHAM4
...

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 10:25
от LZ1LGG
LZ1FW написа:
lz1kz написа:http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=9&lat=42. ... ange=86400 -Мисля че ще е интересно да се погледне - линка беше публикуван във форума преди време, сега обаче си го забелязах за себе си!
Ужас! :oops:

LZHAM1
LZHAM2
LZHAM3
LZHAM4
...
Някой пак не си е прочел урока. Я да видим ще се справите ли със сложната задача какво е LZ1OI HAMCAMP-2

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 10:35
от LZ4ZD
Незнам какво има там в гората, но на 350 метра от там се намира
Команден пункт - Поповица
КП на Регионална Дирекция „Борба с градушките” за Пловдив област край село Поповица.
Радарите за S диапазона (дължина на вълната 10 см) са модернизирани станции МРЛ-5 с доплерови предаватели и системата IRIS на Sigmet–Vaisala. МРЛ5-IRIS е съвременна доплерова радиолокационна система за автоматично обемно сканиране на атмосферата и архивиране на данните. В реално време се предава обемна радарна информация към останалите командни пунктове и Информационен център - София.

МРЛ - 5
Метеорологичен радар на регионална дирекция за борба с градушките.
http://wikimapia.org/#lat=42.1221662&lo ... 1%86%D0%B0

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 10:46
от lz1kz
Приветствам това (разместване по теми). Извинявам се, просто сложих поста не където трябва! И на мен много неща по APRS-а са ми са неясни, интересно ми е, надявам се да си ги изясня, а това "Ужас" на LZ1FW го приемам като реакция на първо приближение без необходимото основание, предпочитам всичко да ми е ясно и тогава да давам мнения по темата! Призовавам и другите да го направят! Постоянното навиване за нещо незаконно вече почва да ме дразни. Ако някой има нещо с което документално да докаже вина, според действащото законодателство и нормативната уредба - ДА ГО НАПРАВИ! ИЛИ ДА ЗАМЪЛЧИ!!! Иначе приличаме на махленски клуб на клюкарки!

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 10:51
от LZ1NY
лично мнение

По "дефиниция" APRS е система, базирана на радиолюбителеска основа и служи за разпростряняване на тактическа информация в реално време.
Като такава, тя НЕ се ограничава само с предаването на данни за местоположението на подвижни или не обекти, притежаващи съответното радиолюбителско разрешително.
Други """съмнителни""" обекти, които може да видите по картата - земетресения (последното от които преди няколко часа), кораби, метеорологични станции....и lzham..
Всички те обаче НЕ са излъчвали данни в радиолюбителските обхвати ---> няма нарушение на Техническите изисквания.

Не е зле наистина тази тема да отиде на друго място, където техническите аспекти да преобладават

P.S. Нарочно написах """съмнителни""".....за да се видят кавичките :D

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 11:01
от LZ4ZD
Лично за мен въпроса повече стои като "трябва ли да го има или не" и ако го има дали е достатъчно информативно, за да се разбере какво е това.

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 11:04
от LZ1FW
lz1kz написа:Приветствам това (разместване по теми). Извинявам се, просто сложих поста не където трябва! И на мен много неща по APRS-а са ми са неясни, интересно ми е, надявам се да си ги изясня, а това "Ужас" на LZ1FW го приемам като реакция на първо приближение без необходимото основание, предпочитам всичко да ми е ясно и тогава да давам мнения по темата! Призовавам и другите да го направят! Постоянното навиване за нещо незаконно вече почва да ме дразни. Ако някой има нещо с което документално да докаже вина, според действащото законодателство и нормативната уредба - ДА ГО НАПРАВИ! ИЛИ ДА ЗАМЪЛЧИ!!! Иначе приличаме на махленски клуб на клюкарки!
Виждам невалиден call и реагирам. Очаквам знаещите да ми кажат къде бъркам. Може и ти, Влади, да ми обясниш.

Ако никой не успее - ще прочета за какво става въпрос в къщи.

Хари,
мести тези постове, да могат хората без да се притесняват да обяснят защо LZ1OI се появява с тези странни инициали и дали изобщо той има нещо общо с тях.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 25 окт 2012, 11:42
от LZ1LGG
APRS е система за обмяна на съобщения. Ham-частта е само една от тях. През каква преносна среда (RF, Интернет или GSM) си ги ориджинирал няма значение. Мога да си купя weather station, да го закача на рутера в нас и в aprs.fi ще се вижда температурата на балкона ми. Това абсолютно няма нищо общо с репитри, радиолюбителство и други такива.

Re: Репитрите в страната - чии са?

Публикувано: 25 окт 2012, 11:46
от lz1kz
LZ1FW ...Виждам невалиден call и реагирам. Очаквам знаещите да ми кажат къде бъркам. Може и ти, Влади, да ми обясниш.

Ако никой не успее - ще прочета за какво става въпрос в къщи.

Хари,
мести тези постове, да могат хората без да се притесняват да обяснят защо LZ1OI се появява с тези странни инициали и дали изобщо той има нещо общо с тях.
Ти пък не се ограничавай само около теб. Щото ще ти се завие свят като погледнеш към Бургас - напълно "незаконни" : AZOV CONCEPT, KAFKAMETLER, MAERSK ANTWERP, M-V CAPRICORN, BOSPOROS, AKADEMIK и прочие, а до тях се мъдрят LZ2AB i LZ1ASO... :D
Чети предния пост на LZ1NY и вземи наистина за домашно нещо в сайтовете с гриф APRS, защото ставаме за смях...

...
п.п. - Земетресението пък е напълно извън закона! :idea:

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 25 окт 2012, 17:57
от lz4ny
Здравейте,
относно питането на LZ1KZ за невалиден инициал в APRS, когато невалиден инициал (говоря за неправилен синтаксис на инициала, неправилно изписване, грешка получена от знак изписан на кирилица) излъчва в APRS мрежата през радио в повечето случай когато гейта е под линукс самото ядро е предвидено така че в монитор канала изписва [invalid] и данните от пакета не се гейтват, а се виждат само на локалния монитор /този проблем съм го забелязвал при мини tnc с 16f88 включително и на моя тракер се е получавало когато се ошашави епрома и се подмени символ в инициала- най често от пик при бързо включване и гасене на тракера/ другия вариант е в APRS мрежата да бъде изобразен обект , като в случая {LZHAM2 (from LZ1OI-1) или 2012-10-25 16:11:36 EEST: LZ1OI-1>APU25N,TCPIP*,qAC,T2SWEDEN:;LZHAM2 *011527z4207.23N/02504.50E;LZ1OI HAMCAMP-2} на картата е изобразено LZHAM2 но в aprs трафика инициала е на правилното място, в апрс мрежата се допуска предаването на информация за обекти, специално за горния пакет се вижда че не е минал през радио, а е вкаран директно в интернет през сървъра { http://sweden.aprs2.net:14501 }, което е без значение при предаване на обект тъй като пакета се излъчва от съответния инициал. По същия начин в апрс беше проследен полета на скачане с парашут от стратосферата по подобен начин обекта беше описан като STRATOS (мисля че така беше изписано) а излъчен от WB4APR (създателя на APRS). В момента на повечето гейтове в българия е добавена опцията за проследяване какво приема самият гейт. Ето няколко адреса: http://lz0bgr.aprs.bg в долния край на страницата са линковете към 2-та апрс гейта има лист на чутите станции и монитор на реален преминаващ трафик, http://lz0vrc.aprs.bg:14501 , http://lz1rai.aprs.bg:14501 ,http://lz0apr.aprs.bg:14501 последният само приема а не излъчва през радио. Временно LZ1TNT не работи но това до колкото имам информация ще е до още няколко дни, свързано е да отиде човек до него и да го рестартира. От около 2 месеца основната апрс мрежа в света преминава от javaAPRS на APRSC което и доведе до дропене/филтриране на някой пакети от някой APRSC сървъри пример в моя статус пакет { LZ4NY-9>GPSC86,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,LZ0VRC-2:>Temp:22.5C Min:12C Max:22.5C No:90 Digi:WIDE1-1 }. има използувано {:} двоеточие на много места което доведе до филтрирането точно на тези пакети от някой сървъри, в последните дни не виждам проблем значи са махнали тази рестрикция. Като пример може се погледне в финландския сървър {http://finland.aprs2.net:14501/} под Packets Rx там където има дропени пакети от клиент-сървър са в червено и е описана причината.
Подобен проблем имаше и с сървър от мрежата euro.aprs2.net който дропеше OBJECT пакетите и практически сървърът на LZ1NY за поставяне позицията на ретранслаторите на картата си излъчваше данни но пакетите бяха филтрирани и не се изобразяваха на aprs.fi картата, след промяна на сървъра с които е свързан гейта проблема изчезна.
До колкото виждам от Казанлък APRS на вр.Ботев приема сравнително добре. Дано и при вас се активизират нещата в тази свера. Аз съм на мнението че в апрс колкото са повече са гейтовете, на ралични радиолюбители и входните точки толкова по добре, по малко хора ще могат да се оплакват че от някъде не му влизат пакети, ако не влезат от едно ще влязат от друго хубаво е че може да се използува старата техника от пакет мрежата с некой софтуерни настройки. Причината за пускане на повечето места в BG на javaAPRS гейтове е че не дублират пакети в централните сървъри, какъвто е недостатъка на гейт с aprsd (не рутира правилно съобщение в посока радио и дублира пакети в сървърите). В момента част от гейтовете и в BG са с обновен софтуер, с добавен скрипт за автоматично включване на DIGI при отпадане на интернета им, при lz0bgr е настроено малко по различно 2-та гейта там работят като гейт с интернет + digi от 1-во ниво (повтарят пакети само на директно чути станции) и при отпадане на интернет се превключват на full digi do 3-to ниво (+ станции през 3 digita).
Доста специфични неща има в апрс но не е нищо сложно , идеята е различни точки да са свързани кам различни входни сървъри на апрс мрежата за да може и да отпадне един сървър или спре да работи правилно, съседният гейт да може да вкара данните през друг различен сървър, а не като преди месец и половина сменияха на Finland сървъра софтуера и тъй като повечето в BG ползваха само него полвината радио мрежа в BG се скри от картите (кофтито в ситуацията беше че сървърът работеше но не беше свързан с останалата част на апрс мрежата).
Още нещо, в aprs.fi се визуализират и радиомрежи които не са чисто aprs , като пример AIS - корабите, CW i DW - нерадиолюбителски метероологични станции (този трафик върви и в апрс мрежата).
А относно APRS парола след регистрация с вашият инициал в сайта ми и влизане в този пост http://lz4ny.freehosting.bg/?page_id=278 ще ви се отвори форма (благодарение на скрипт от WB4APR) за генериране на парола за инициалът който желаете, и ще я имате на момента без да чакате.
Ще се радвам да продължиме дискусията в приятни технически насоки.
73, Миро LZ4NY

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 17:14
от lz1kz
Miro, Благодаря! Моето беше съвет към LZ1FW но не бях оформил правилно неговото изказване, затова се получи двусмислие. Иначе и за мен доста неща ми се изясниха в хода на една-две дискусии, но твоят пост постави всичко на място, закоето съм ти благодарен! Имам настройка да си пусна АПРС на радиото като стационарен, но още се туткам... :D
п.п. - мога ли да ползвам стария HAMCOM модем(LZ2RR) за тая работа и какви са му възможностите, RX-TX? Или е необходим TNC? (Виктор, LZ1NY ми описа нещата само с един кабел от токито до звуковата карта и съответния софт - само за проследяване.)

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 19:01
от LZ1DAF
В момента най-лесно е с кабел от радиото до звуковата карта и използване на софтуер за емулация на TNC. Има решения както за Windows, така и за Linux.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 19:17
от lz3vb
Колеги, какво е необходимо като техника за пускането на входяща точка за АПРС. Радио и модем и компютър , какъв софтуер е необходим ? Моля за линк като за начинаещи :D. Имам възможност да поставя на 1 - 2 добри места в нашия регион с достъп до интернет.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 19:52
от LZ1NY
Здравей, Иване!

Интересна тема става "АПРС , че то било много просто" ...имаше преди години подобна серия книжки, които четях с най-голям интерес...и се научаваха доста "прости" неща за електрониката...

1. Антена и радио работещо на ЧМ на 144,800....това не го коментираме
2. Компютър - това може да и съвсем малък по обем компютър, тънък клиент... голяма част от точките у нас са базирани на такива - HP T5710, 800MHz
3. Модем - не е задължителен (но е за предпочитане), но може да се използва звуковата карта на компютъра.
4. Софтуерът, който аз познавам:
- за Уиндоус - AGWPE + UIView32
- за Линукс (препоръчвам) - XASTIR
5. Връзка с интернет (казваш, че не е проблем...)


Така, че с минимум финансови усилия може да се направи!
По т. 1 и 5 сигурен съм, че си готов, т.4 - софтуерът е безплатен.

Има хора с доста богат опит, изграждали цели мрежи, те като споделят - ще научим доста повече!
А на теб и хората около теб - УСПЕХ!

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 20:09
от lz3vb
Здарвей Викторе, ще попрочета за какво става въпрос. Иначе до тв кула Стръмни рид кота 960 метра, където е (р13) има обект на приятелски настроена интернет фирма с 2 големи жерета наситени с релейни антени, до там колегите имат оптично трасе. Радиото е под ръка, компютъра също, софтуера ще го сваля и инсталирам, при евентуални затруднения ще викам за помощ в форума. Почвам да подготвям техниката :)
Някаква регистрация в КРС необходима ли е за техниката или само за софтуера в сайт за апрс ?

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 20:11
от LZ5VZ
lz3vb написа:Колеги, какво е необходимо като техника за пускането на входяща точка за АПРС. Радио и модем и компютър , какъв софтуер е необходим ? Моля за линк като за начинаещи :D. Имам възможност да поставя на 1 - 2 добри места в нашия регион с достъп до интернет.
Колега, имаме готови гейтове. Само да има интернет на тези места, ще дойдем и ще монтираме. Ако желаеш, дай скайп , телефон или мейл за връзка.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 20:11
от LZ1LGG
Има ли възможност да се изнесе тази тема в нов раздел "APRS", например
и там да се отворят под-форуми за радиа, софтуер, хардуер и (надявам се - антени) ?

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 20:19
от LZ1DAF
Ако имате интерес мога да споделя моя опит за iGate, като използвам Raspberry Pi, usb звукова карта и тотална консумация консумация под 5 вата.

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 20:36
от lz3vb
До LZ5VZ
Колега, не е въпроса да се вземе готов гейт и да се сложи, а и да се научи нещо покрай това :)
Помощ при конфигуриране приемам.

Скайп - ukw_kj

Re: Питане относно APRS и предложение за експеримент

Публикувано: 28 окт 2012, 21:16
от lz4ny
Здравейте и от мен,
радвам се че темата се пораздвижи, за Windows действително е най лесно със сигнал през звуковата карта , ptt от COM порта и AGWPE + UI-VIEW , добре се държи и AGWPE + javaAPRS или AGWPE + DIXPRS но на последните 2 е по сложна настройката и имат само WEB интерфейс без графична среда.
Интересен софтуерен модем заместващ AGWPE е това http://uz7ho.org.ua/packetradio.htm пускал съм го заедно с DIXPRS и се държеше добре на 300 bps (къси вълни) и 1200 bps (укв). В тази страница http://aprs.qrz.ru/soft/index.php в горния край има линк за сваляне на UI-VIEW и KЕYGEN за него (нормалната регистрация на ui-view e през страницата но става за 1-2 дни).
Друг вариант за по малки компютри е TINYCORE linux, доста добре се държи, може да се подкара н на 128ram / 64 mb флаш ( около 32 мб e големината на OS заедно със DIGI и APRSD + ax25 библиотеки за SOUNDMODEM, MODEM или TNC) на по голям клиент 256ram / 512 mb Флаш (около 128 мб е ос + DIGI, javaAPRS, WEB интерфейс, ax25 библиотеки) по същия начин работи http://lz0bgr.aprs.bg:14501.
Относно питането за ползване на HAMCOM (този който декодира само с операционен усилвател) модем, не с hamcom не става, но ако има пакетен модем с него под LINUX става без проблем, старите TNC от пакет се преправят на APRS digi само с препрограмиране на EPROM.
Един интересен линк: https://sites.google.com/site/ki4mcw/Home/arduino-tnc - за сега версията за ардуино тествано и работи добре на приемане в комплект с UI-VIEW през USB.
Ще опитам по подробно да опиша някой неща и настройки, но сега съм доста изморен.

73, Миро, LZ4NY

Re: APRS

Публикувано: 28 окт 2012, 21:54
от lz3sp
Темата взе да ми харесва, и по повода за всички мераклии, малко линкове:

http://www.ir3ip.net/ik3svw/aprsvw.htm
http://www.argentdata.com/products/aprs.html
https://www.argentdata.com/catalog/inde ... 7au3m0ffo4
http://vip-hotspot.homeip.net/web/e107_ ... orum.php?3
http://foxdelta.com/products/foxtrak.htm
http://www.byonics.com/
http://www.ringolake.com/pic_proj/gps_t ... ak202.html
http://www.crosscountrywireless.net/aprs_tnc.htm
хубава сравнителна таблица
http://n1vg.net/trackers.php
http://wiki.bfra.org/DIGI:APRS
http://www.radio-active.net.au/web3/Tra ... ntiTracker
https://www.argentdata.com/catalog/inde ... sgkov96594
http://www.argentdata.com/support/otplus.html
Следващото е много готино ама не е за нас , щото сме бедни
http://microsat.com.pl/index.php?cPath= ... c9781173d3
вероятни има още много възможности , не претендирам за изчерпателна информация.
Ето го и линка с готините тънки клиенти
http://www.parkytowers.me.uk/thin/index.shtml

Re: APRS

Публикувано: 31 окт 2012, 12:09
от lz4ny
За тези на които е интересно една интересна карта на зона на покритие/взаимосвързаност между APR & DIGI по цял свят.

http://aprs.mountainlake.k12.mn.us/#

Re: APRS

Публикувано: 01 ное 2012, 19:16
от lz3vb
Уредих се с един модем ИЗОТ8004Е
http://obsoletecomputers.wordpress.com/ ... 22/post77/
изпълнен е с 7910, аудиото има 2 филтъра за 2 тона и операционни усилватели 747 след тях
кварц 9830.4 генератор 04 шм ( бг) и делител с к555тм2, има един к155лн3 инвертор,
другата половина на платката незнам за какво е ама към 25 пин конектора са интеграли
SN75154 К170УП2 ЧЕТЫРЕ ПРИЕМНИКА С ЛИНИЙ UВХ=+-25V
SN75150 K170АП2 ДВА СОГЛАСОВАТЕЛЯ УРОВНЕЙ UВХ=15V,UВЫХ=+-25Vниво

Някой ползвал ли е такова чудо и преработвал ли го за е цифрови ХАМ връзки връзки ?
модема който аз имам под ръка е използван за телеуправление по станции ЛЕН

Re: APRS

Публикувано: 01 ное 2012, 19:54
от LZ1FW
lz3vb написа:Уредих се с един модем ИЗОТ8004Е
Някой ползвал ли е такова чудо и преработвал ли го за е цифрови ХАМ връзки връзки ?
Аз съм го ползвал преди много години за обмен на данни по стандартна телефонна линия. Не съм сигурен дали поддържа друга скорост освен 1200 bps.
Вход/Изход по RS232C е по 25 пиновия куплунг. Крачетата май са стандартна подредба - като на PC.
Изхода е през 9 пиновия. На изхода май има някакъв оптрон. Предполагам, че може би ще трябва да се пипне само схемата около оптрона.

За съжаление беше много отдавна и съм забравил почти всичко около този модем. Не съм го запомнил нито с добро, нито с лошо. Което означава, че не ми е бил от фаворитите на времето.

Re: APRS

Публикувано: 02 ное 2012, 01:05
от lz4ny
Здравейте,

В страницата ми http://lz4ny.freehosting.bg/?page_id=504 съм подготвил компилация на javaAPRS APRS интернет геит & W1 digi работеща под WINDOWS, декодирането/модулацията се извършва през звуковата карта , компилацията може да работи на VHF 1200 bps и HF 300 bps, поддържа и изпращане на съобщения в посока радио за станциите в зоната на радио геита. Идеята е за тези които имат желание да подкарат гейт но не са се бъткали с настройки на APRS да бъдат максимално облекчени.

73, Миро