МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Група за радиокомуникации при бедствия и аварии.
LZ1FW
Мнения: 894
Регистриран на: 27 юни 2010, 15:29
Местоположение: София, KN12QP
Контакти:

МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1FW » 16 юли 2013, 22:56

Пускам нова тема защото
- направеното от LZ1IRQ заслужава специално внимание
- да не се разклонява темата за радиотренировката
"Крада" документа за да се го загубя. Надявам се, че автора няма да се сърди.

http://www.lz1fw.com/LZRT/EMCOM/IARU_HF ... URE_BG.pdf
МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ
ПРИЕТА ОТ ВСИЧКИ 3 РЕГИОНА
ПРЕВОД НА БЪЛГАРСКИ - ИВАЙЛО LZ1IRQ
http://www.lz1fw.com/LZRT/EMCOM/IARU_HF ... URE_BG.pdf

Забележки с най-приятелски чуства, моля забележките да се приемат като тема за обсъждене, а не като налагане на мое мнение:

1. "абревиатурата QUF"
QUF не е абревиатура, сиреч съкращение, а част от т.н. Q-код. За съжаление тази част на Q-кода изобщо не е популярна в България. Ако може изобщо да се избегне употребата на кодове като QUF ще е по-добре.

2."6.Пример за работа на телефония
- YX1AA, тук е XY1ZZ, имам съобщение, овер."
вместо ОВЕР значително е по-добре използването на "ПРИЕМАМ"

3. "8. Фонетична азбука"
добре е да се добави и българската азбука, примерно от тук
http://www.lz1fw.com/LZRT/lz1fw/re4nik.html#fonazbu

4. "Do not forget to inform your national society about your emergency - or welfare traffic
handling"
"Не забравяйте да информирате службите за справяне с бедствия и аварии, както и
обществото, за случилото се."
Тук ми се струва, че леко е изкривен смисъла. Под "national society" по-скоро се разбира националната радиолюбителска организация или клуб, който се занимава и организира работата при аварийни ситуации - примерно БФРЛ или някой от многобройните клубове с такива интереси. Идеята е ясна - да се обобщават и популяризират подобни действия, да се анализират за да се поощтряват добрите практики и да се търсят начини за подобрение на недотам добрите.

Ами май нямам повече "забележки". Имам един пасаж от оригиналния текст, който по принцип не ми допада... ама ще си замълча.

Да сложа тук и оригинала, нека да са на едно място, та да е по-лесно
http://www.lz1fw.com/LZRT/EMCOM/emerg-ww.pdf


Да не забравя - пак браво на LZ1IRQ за ентусиазъма.

73, Сашо



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 16 юли 2013, 23:58

Сашо,
Ще следя с интерес забележките ти!
Все пак друго си е нашенец да ти каже какво е "national society".......!
Според мен, от Виена на изток това понятие не съществува,
но ние се опитваме да правим нещо.......все пак и въпреки!
Добре, че изнесе темата, защото си заслужава внимание.

Ивайло,
с хора като теб можем да добутаме границата от Виена поне до Босфора!
Приеми и моите благодарности за положения труд!



73's
Павел



LZ1CY
Мнения: 629
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1CY » 17 юли 2013, 00:50

Мисля,че точка 3 е най-важната.А какви са нашите връзки и отношения с
въпросните служби и организации? Да не попитат и те, както бившия военен министър:
"Кои сте Вие и с какво се занимавате?".Трябва да се форсира регламентирането на
нашата дейност в такива случаи на държавно ниво,както е при съседите ни.
73


LZ1CY

lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1kz » 17 юли 2013, 10:39

Ивайло, поздравления за положените усилия - не са отишли напразно.
Имам следните предложения -
1. Всички примери за обмен да се адаптират към Български вариант за имена на лица, улици, адреси. Така ще стане още по ясно за какво иде реч.
2.Специалните термини - до БГ вариант да се укаже английският термин в скоби - например "спешен случай (emergency)", "авариен трафик(welfare-traffic)"
3.Международният сигнал за бедствие на телефония е "Mayday" повторено няколко пъти и последвано от информация от бедстващото средство. Това не го виждам никъде в процедурите, а ми се струва че ще се наложи да се използва и да се реагира на такъв сигнал - на УКВ или на КВ. Може би трябва да се допълни в българския вариант - няма да противоречи на оригинала, например в т.9. Допълнително би трябвало да има и пример за оформяне на такова излъчване от бедстващия оператор - нещо кратко и ясно за запомняне.
4.На места "абревиатура" да се замени с "Q-код" или "телеграфен код".
Това се сещам засега.
73.


"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

LZ1UPI
Мнения: 14
Регистриран на: 30 ное 2009, 20:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1UPI » 29 юли 2013, 23:11

Мерси и за оригинала и за превода. Има нужда да присъства тук, даже бих залепил темата. Респект и благодарност.



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 31 юли 2013, 14:03

lz1kz написа:Ивайло, поздравления за положените усилия - не са отишли напразно.
Имам следните предложения -
1. Всички примери за обмен да се адаптират към Български вариант за имена на лица, улици, адреси. Така ще стане още по ясно за какво иде реч.
2.Специалните термини - до БГ вариант да се укаже английският термин в скоби - например "спешен случай (emergency)", "авариен трафик(welfare-traffic)"
3.Международният сигнал за бедствие на телефония е "Mayday" повторено няколко пъти и последвано от информация от бедстващото средство. Това не го виждам никъде в процедурите, а ми се струва че ще се наложи да се използва и да се реагира на такъв сигнал - на УКВ или на КВ. Може би трябва да се допълни в българския вариант - няма да противоречи на оригинала, например в т.9. Допълнително би трябвало да има и пример за оформяне на такова излъчване от бедстващия оператор - нещо кратко и ясно за запомняне.
4.На места "абревиатура" да се замени с "Q-код" или "телеграфен код".
Това се сещам засега.
73.
Безспорно точка 3 е най-важната.Още повече, че в последно всякаквите там "аварийно-спасителни формирования" никнат като гъби след дъж.Страх ме е да си помисля какъв хаос ще настане ако трябва да действат оставени на собствената си инициатива, а какфонията в УКВ ефира ще е още по-запомняща се.
Международния сигнал "Мейдей" не се отнася само за превозни средства така, че липсата му в тази инструкция буди изненада.

Чувал съм тези, че общоприетите сигнали за бедствие - SOS и Mayday не бивало да се предават от неслужебни радиостанции, но няма да коментирам нито изложилия тезата нито самата теза защото е нелепа.Така и не можа да ми обясни ако съм яхтсмен и яхтата ми потъва какво да предавам - SOS или HELP HELP HELP.
Определено трябва да има инструкция защото се е появила тенденция всякакви "компетентни" индивиди да правят свободна интерпретация на работат в ефира при бедствия.



LZ1CY
Мнения: 629
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1CY » 31 юли 2013, 15:18

lz1kz написа:3.Международният сигнал за бедствие на телефония е "Mayday" повторено няколко пъти и последвано от информация от бедстващото средство. Това не го виждам никъде в процедурите, а ми се струва че ще се наложи да се използва и да се реагира на такъв сигнал - на УКВ или на КВ. Може би трябва да се допълни в българския вариант - няма да противоречи на оригинала,
Как няма да противоречи на оригинала след като го няма никъде в оригинала? Когато се прави превод,особено на документи,
се спазват точно правилата на превода,без "свободни съчинения". След като създателите на документа не са го написали,
а те предполагам са доста компетентни, значи не трябва да бъде написано. Ще се опитам да обясня - "бедстващо средство" - в старите
международни документи се има предвид бедстващо плавателно или въздухоплавателно следство със съответните начини и изрази за
комуникация при бедствие. От много години насам "бедстващите средства" / а и не само бедстващите/ комуникират със съответните
аварийно спасителни служби и вътрешно ведомствените си служби и собственици чрез спътникова система. Отдавна нарицателната честота 500
кхц за SOS не се използва а от някой пощенски администрации е дадена за ползване на радиолюбителите.За съжаление телеграфията,като
начин за комуникация,отдавна не се използва в служебните връзки. На нас ни предстои /както казват "не дай си боже"/ да помагаме в
спасяването на "бедстващи обекти" а не на "бедстващи средства".
LZ1NPN написа:Така и не можа да ми обясни ако съм яхтсмен и яхтата ми потъва какво да предавам - SOS или HELP HELP HELP.
Ако сте яхтсмен и притежавате яхта ще трябва да притежавате и съответната правоспособност,т.н. "капитанско" за съответната котегория
на плавателното средство.В конспекта за изпитите за правоспособност не на последно място е разгледан и този въпрос.Освен това,преди
да "потеглите" яхтата Ви трабва да бъде освидетелствана от съответния корабен регистър и на нея трябва да са инсталирани,според изискванията,
всички средства за въпросните комуникации.Естествено,може да инсталирате и любителската си радиостанция и да си доставяте удоволствие
с работа на любителските обхвати като /мм.
Адмирации на колегата за превода.
73


LZ1CY

LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 31 юли 2013, 15:33

LZ1CY написа:Освен това,преди
да "потеглите" яхтата Ви трабва да бъде освидетелствана от съответния корабен регистър и на нея трябва да са инсталирани,според изискванията,
всички средства за въпросните комуникации.Естествено,може да инсталиране и любителската си радиостанция и да си доставяте удоволствие
с работа на любителските обхвати като /мм.
Адмирации на колегата за превода.
73
Предполагам, че наличието на изискуемите по закон комуникационни средства, не означава, че ако с тях не успея да установя връзка със спасителните служби не мога да излъча сигнал за бедствие през любителска станция или на любителска честота с личният ми инициал.Или греша?
Понякога, макар и рядко сателитните системи не помагат - http://www.scs-ptc.com/news/pactor-resc ... _frontpage - а ако нищо не се чува на служебните честоти, на морските администрации в района може да се окаже, че любителските честоти са последното спасение.

Между другото през системата WinLink200 мога по всяко време от всяка точка на територията на България да пратя e-mail до съответната държавна институция или телевизия.Говорим за точка в която поради бедствие или аварии няма комуникации на мобилните оператори и ISP-тата.Без да ми трябва посредник от някаква любителса аварийно-спасителна служба.Просто се кънектвам към съответния нод в чужбина и пращам .Същото мога да направя и през АПРС мрежата, която е базирана на стратегически върхове.Ако погледнете листата на WinLink нодовете ще видите, колко много от тях са с 24 часов режим на работа.Такива нодове в България подържат LZ1PKS и LZ3CB .....скоро ще заработи и моя нод .
Ако се згаледате в някоя програма за визуализация на АПРС мрежата ще видите, че гейтовете по въховете, примерно Ботев, дори и да останат бе интернет в режим диджипитър ще пратят сигнал в гейтове на околните страни и от там e-mail пре АПРС мрежата ще стигне до получателя си.
Последна промяна от LZ1NPN на 31 юли 2013, 16:15, променено общо 1 път.



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 31 юли 2013, 16:07

В компютърния жаргон думата аватар се използва за картинката която един потребител слага на профила си.
Най-често понятието се свързва с превъплащение, което показва някаква дейност!
Когато аватара е собствения образ, за мен означава, че юзера се превъплащава в самя себе си и по този начин
се обожествява. Това се доказва от факта, че на всеки поместен текст от други, той се чувства ангажиран
да коментира, смятайки, че всичко е адресирано до него, тъй като той е божеството!
Четеш текста, гледаш "божеството" и се чудиш кое е по-по-най...........!



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 31 юли 2013, 17:19

Лицето на снимката има твърде малко прилика с мен и никога не му се е налагало да се крие зад аватари :lol: :lol: , но ако самодоволството му Ви дразни с готовоност ще го сменя. :mrgreen:
Хубаво е да се знае и от останалите колеги, че се обожествяват ако си сложат актуални снимки вместо аватар :mrgreen:

Този Аватар устройва ли Ви ?
Поне е по-близо до таргет групата на форума :mrgreen:



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 31 юли 2013, 18:43

LZ1NPN написа:Лицето на снимката има твърде малко прилика с мен и никога не му се е налагало да се крие зад аватари :lol: :lol: , но ако самодоволството му Ви дразни с готовоност ще го сменя. :mrgreen:
Хубаво е да се знае и от останалите колеги, че се обожествяват ако си сложат актуални снимки вместо аватар :mrgreen:

Този Аватар устройва ли Ви ?
Поне е по-близо до таргет групата на форума :mrgreen:
Мммм даааа.....много се радвам, когато се окажа прав!



LZ1CY
Мнения: 629
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1CY » 31 юли 2013, 18:59

LZ1NPN написа:Предполагам, че наличието на изискуемите по закон комуникационни средства, не означава, че ако с тях не успея да установя връзка със спасителните служби не мога да излъча сигнал за бедствие през любителска станция или на любителска честота с личният ми инициал.Или греша?
Не грешите,напротив, любителското радио винаги е било един бонус в служебната ми работа.По онова време нямаше спътникови системи,
не се използваха компютри /поне на българските "средства"/,едва в 1991 година вече имахме GPS за определяне на местоположението.Разчитахме
само на две ръце,две уши и няколко радио кутии и.....на благосклонноста на природата.Когато се спасяват човешки животи всички средства са
позволени.
73


LZ1CY

LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 31 юли 2013, 19:51

lz1fy написа:
Мммм даааа.....много се радвам, когато се окажа прав!
Щрак .....и капана щракна..., боже колко съм непредпазлив.Но важното е да сте доволен. :wink:
Надявах се да Ви го кажа лично, но съм премного нетърпелив:
Като водещ тренировката се представихте прекрасно - гласът Ви звучеше като гласът на Левитан - онзи дето е чел справките на Совинформбюро, направо да ти настърхне косата и на бегом да се влееш в редиците!!
Респект!
:mrgreen:
LZ1CY написа: Не грешите,напротив, любителското радио винаги е било един бонус в служебната ми работа.По онова време нямаше спътникови системи,
не се използваха компютри /поне на българските "средства"/,едва в 1991 година вече имахме GPS за определяне на местоположението.Разчитахме
само на две ръце,две уши и няколко радио кутии и.....на благосклонноста на природата.Когато се спасяват човешки животи всички средства са
позволени.
73
Презумпцията за спасяване на човешкия живот , разбира се!
Късметлия сте, GPS-a стана достъпен за широките маси едва в края на 90-те след акта внесен в Конгреса от Бил Клинтън.А на приемливи цени за обикновения ползвател след 2005-та година.



LZ1FW
Мнения: 894
Регистриран на: 27 юни 2010, 15:29
Местоположение: София, KN12QP
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1FW » 31 юли 2013, 19:58

Момчета не се карайте по форумите.

Ще сте необходими живи и задружни, ако не дай си Боже се случи нещо...



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 31 юли 2013, 20:35

В поста си днес от 16:07 не съм визирал никой!
Това, че някой се е припознал си е негова заслуга!
Сигурен съм, че и една буква да напиша, той пак ще се появи
с няколко изречения.......поради тази причина се въздържам!
Иначе имам какво да споделя, но не знам къде!



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 31 юли 2013, 20:43

LZ1FW написа:Момчета не се карайте по форумите.

Ще сте необходими живи и задружни, ако не дай си Боже се случи нещо...
Че кой се кара, просто си говорим!



lz1zm
Мнения: 52
Регистриран на: 28 юни 2013, 17:46

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1zm » 02 авг 2013, 10:10

LZ1NPN написа:
LZ1CY написа:Освен това,преди

Между другото през системата WinLink200 мога по всяко време от всяка точка на територията на България да пратя e-mail до съответната държавна институция или телевизия.Говорим за точка в която поради бедствие или аварии няма комуникации на мобилните оператори и ISP-тата.Без да ми трябва посредник от някаква любителса аварийно-спасителна служба.Просто се кънектвам към съответния нод в чужбина и пращам .Същото мога да направя и през АПРС мрежата, която е базирана на стратегически върхове.Ако погледнете листата на WinLink нодовете ще видите, колко много от тях са с 24 часов режим на работа.Такива нодове в България подържат LZ1PKS и LZ3CB .....скоро ще заработи и моя нод .
Ако се згаледате в някоя програма за визуализация на АПРС мрежата ще видите, че гейтовете по въховете, примерно Ботев, дори и да останат бе интернет в режим диджипитър ще пратят сигнал в гейтове на околните страни и от там e-mail пре АПРС мрежата ще стигне до получателя си.
Колега, това на Winmor, на Pactor или и двете ?
Става дума за твоя RMS ?

TKS, 73's !



LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ3NY » 02 авг 2013, 20:25

lz1zm написа: Колега, това на Winmor, на Pactor или и двете ?
Става дума за твоя RMS ?

TKS, 73's !
Аз съм на същото мнение. Един мобилен PACTOR сетъп с WinMail е напълно достатъчен за ДИРЕКТНО предаване на информация до всяка точка на света, без да има нужда от посредници играещи ролята на развален телефон, или множество други POFs. Имайки предвид, че сме 21ви век и Български пощи са забравили отдавна, че са предлагали услугата "Телеграма", значи преносната среда би била електронна поща. Втори вариант работеше преди двадесетина години в ИКИ на БАН София - AXIP гейтуей и email през VHF пакет радио - KA9Q/xNOS. През него безпроблемно минаха хиляди имейли по време на войната в бивша Югославия. На радиолюбителите в България има отредена и Class B IP мрежа 44.185.x.x

Не на последно място е и въпроса, каква информация изобщо би предавала радиолюбителската мрежа, като в България има работещи поне 4 различни ведомствени национални мрежи, плюс три мрежи на комерсиални мобилни оператори. Може би трябва да се тръгне от това.

73!


Value has a value only if its value is valued.

lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 02 авг 2013, 20:44

"...... Един мобилен PACTOR сетъп с WinMail е напълно достатъчен за ДИРЕКТНО предаване на информация до всяка точка на света, без да има нужда от посредници играещи ролята на развален телефон, или множество други POFs........"


На мен лично ще ми бъде интересно да ми обясните как няколко думи (вкарани от клавиатура ) ще достигнат до място на 50-100 км. от събитието.
Ако имате време обяснете как в полеви условия се пише на клавиатура и как се изпраща това съобщение и най-важното....този който го е изпратил знае ли,
че е стигнало до адресата, а адресата знаели, че има съобщение до него........!
Ние тук не говорим за технологии, за комуникация в реално време...т.е. "на живо".....!
КОГАТО ГОВОРИТЕ ЗА PACTOR/WINMAIL....ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ "посредниците" са много и независими от нас!
Ако пожарникарите реагираха на съобщения по е-майли......мани...мани....!
Колкото до примера с "войната" в бивша Югослявия......там нещата не касаеха време, а тактика......!
4-рите различни ведомствени радиомрежи си отговарят за себе си.....! Ние се опитваме да помагаме , а не да заместваме!

73!



LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ3NY » 02 авг 2013, 20:58

lz1fy написа: На мен лично ще ми бъде интересно да ми обясните как няколко думи (вкарани от клавиатура ) ще достигнат до място на 50-100 км. от събитието.
Ако имате време обяснете как в полеви условия се пише на клавиатура и как се изпраща това съобщ'ение и най-важното....този който го е изпратил знае ли,
че е стигнало до адресата, а адресата знаели, че има съобщение до него........!
Ние тук не говорим за технологии, за комуникация в реално време...т.е. "на живо".....!
КОГАТО ГОВОРИТЕ ЗА PACTOR/WINMAIL....ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ "посредниците" са много и независими от нас!
Ако пожарникарите реагираха на съобщения по е-майли......мани...мани....!
73!
Далеч съм от мисълта да се бъркам в това радиолюбителско начинание. Тъй като съм от малкото хора, наистина осъществявали аварийни комуникации реших, че може би ще ви е интересно да предам малко опит.

Казах го и с ясното съзнание, че въпреки приказките толкова години, федерацията няма двустранно споразумение за работа с нито една държавна структура. Споразумението би повлекло след себе си специфични процедури за вазимодействие и още хиляди неща. Без такова споразумение и пожарната би се замислила преди да реагира.

Както винаги, изказвам лично мнение. Ако някой се чуства засегнат, то моля за извинение.
Далеч съм от мисълта и да обръщам форума в чат. Ако не се "връзва" мнението ми, само кажете и ще го изтрия, за да не разводняваме темата.

73!


Value has a value only if its value is valued.

lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 02 авг 2013, 21:15

LZ3NY написа:
lz1fy написа: На мен лично ще ми бъде интересно да ми обясните как няколко думи (вкарани от клавиатура ) ще достигнат до място на 50-100 км. от събитието.
Ако имате време обяснете как в полеви условия се пише на клавиатура и как се изпраща това съобщ'ение и най-важното....този който го е изпратил знае ли,
че е стигнало до адресата, а адресата знаели, че има съобщение до него........!
Ние тук не говорим за технологии, за комуникация в реално време...т.е. "на живо".....!
КОГАТО ГОВОРИТЕ ЗА PACTOR/WINMAIL....ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ "посредниците" са много и независими от нас!
Ако пожарникарите реагираха на съобщения по е-майли......мани...мани....!
73!
Далеч съм от мисълта да се бъркам в това радиолюбителско начинание. Тъй като съм от малкото хора, наистина осъществявали аварийни комуникации реших, че може би ще ви е интересно да предам малко опит.

Казах го и с ясното съзнание, че въпреки приказките толкова години, федерацията няма двустранно споразумение за работа с нито една държавна структура. Споразумението би повлекло след себе си специфични процедури за вазимодействие и още хиляди неща. Без такова споразумение и пожарната би се замислила преди да реагира.

Както винаги, изказвам лично мнение. Ако някой се чуства засегнат, то моля за извинение.
Далеч съм от мисълта и да обръщам форума в чат. Ако не се "връзва" мнението ми, само кажете и ще го изтрия, за да не разводняваме темата.

73!
НАПРОТИВ!
Целта ни е да сложим началото на взаимодействие с държавните и неправителствените организации.
Де факто, всички видове комуникации са добре дошли, но целта е да вършат работа в необходимото време. а не
след това......Най-хубавото ще е на следващите тренировки да се изпробват всички видове работа.....!
А дали държавните структури ще ни допуснят до тях.....това не зависи от нас!



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 03 авг 2013, 11:50

lz1zm написа:
Колега, това на Winmor, на Pactor или и двете ?
Става дума за твоя RMS ?

TKS, 73's !
За сега само на Winmor , модема за PACTOR 4 е доста скъп и ще ми трябва време да събера финансите.
Модема, който съсм си харесал е за PACTOR 1,2,3,4 .



lz1zm
Мнения: 52
Регистриран на: 28 юни 2013, 17:46

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1zm » 03 авг 2013, 12:07

LZ1NPN написа:
lz1zm написа:
Колега, това на Winmor, на Pactor или и двете ?
Става дума за твоя RMS ?

TKS, 73's !
За сега само на Winmor , модема за PACTOR 4 е доста скъп и ще ми трябва време да събера финансите.
Модема, който съсм си харесал е за PACTOR 1,2,3,4 .

Ясно, благодаря !

73, успех !



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 03 авг 2013, 12:11

lz1fy написа:"...... Един мобилен PACTOR сетъп с WinMail е напълно достатъчен за ДИРЕКТНО предаване на информация до всяка точка на света, без да има нужда от посредници играещи ролята на развален телефон, или множество други POFs........"


На мен лично ще ми бъде интересно да ми обясните как няколко думи (вкарани от клавиатура ) ще достигнат до място на 50-100 км. от събитието.
Ако имате време обяснете как в полеви условия се пише на клавиатура и как се изпраща това съобщение и най-важното....този който го е изпратил знае ли,
че е стигнало до адресата, а адресата знаели, че има съобщение до него........!
Ние тук не говорим за технологии, за комуникация в реално време...т.е. "на живо".....!
КОГАТО ГОВОРИТЕ ЗА PACTOR/WINMAIL....ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ "посредниците" са много и независими от нас!
Ако пожарникарите реагираха на съобщения по е-майли......мани...мани....!
Колкото до примера с "войната" в бивша Югослявия......там нещата не касаеха време, а тактика......!
4-рите различни ведомствени радиомрежи си отговарят за себе си.....! Ние се опитваме да помагаме , а не да заместваме!

73!
:lol: В полеви условия се пише на клавиатура по същия начин по който се пише SMS на GSM.А как стига информация на 50 или 100 километра от събитието .....ами тя стига и на по-голямо растояние с който и да е от дигиталните модове.Освен това не енеобходимо да се носи компютър, става и един покет ПЦ.Софтуер има колкото искаш.
Колкото до елетронната поща, всеки човек , който работи с елетронна поща и обменя информация по елетронна поща, използва пощенски клиент от типа на Тъндърбърд, Аутлук и др. Тези пощенски клиентски програми проверяват през зададен период за нова поща и сигнализират за пристигнала такава.Периода за проверка може да бъде нагласи на 1 минута.Наличието на посредници пък е много добре, защото ако не се свържеш през един нод ще го направиш през друг.А влезели веднъж в интернет съобщението задължително ще намери адресата си.Спокойно може да се каже, че такъв начин за зпращане на информация е за обобщена информация а не за оперативен обмен.За оперативния обмен е ясно там на 1-во място е УКВ, УКВ през репитри и разбира се там където няма покритие на УКВ репитер (дори и частен :mrgreen: ) остава мобилни и портативни КВ станции.
Колкото до това дали си гледат мейлите службите , ами да си ги гледат, телевизиите има мейли за граждани и когато пристигне нещо важно те ще намерят начин да го придвижат до където трябва.
Както се вижда от този линк http://www.scs-ptc.com/news/pactor-resc ... _frontpage някои уважаващи себе си служби си следят елетронните пощи, разбира се излишно е да правя сравнение между класата на такава служба като US Coast Guard и нашите "служби" :mrgreen: :mrgreen:
Виждам, че е необходимо да се проведе една демонстрация как сигнали написани на клавиатура преодоляват гигантското разстояние от 50-100 километра.....заинтерсуваните лица да посетят LZ1KZX там има един радиолюбител дето може да им покаже.
73!



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 03 авг 2013, 12:37

LZ3NY написа:
lz1zm написа: Колега, това на Winmor, на Pactor или и двете ?
Става дума за твоя RMS ?

TKS, 73's !
Аз съм на същото мнение. Един мобилен PACTOR сетъп с WinMail е напълно достатъчен за ДИРЕКТНО предаване на информация до всяка точка на света, без да има нужда от посредници играещи ролята на развален телефон, или множество други POFs. Имайки предвид, че сме 21ви век и Български пощи са забравили отдавна, че са предлагали услугата "Телеграма", значи преносната среда би била електронна поща. Втори вариант работеше преди двадесетина години в ИКИ на БАН София - AXIP гейтуей и email през VHF пакет радио - KA9Q/xNOS. През него безпроблемно минаха хиляди имейли по време на войната в бивша Югославия. На радиолюбителите в България има отредена и Class B IP мрежа 44.185.x.x

Не на последно място е и въпроса, каква информация изобщо би предавала радиолюбителската мрежа, като в България има работещи поне 4 различни ведомствени национални мрежи, плюс три мрежи на комерсиални мобилни оператори. Може би трябва да се тръгне от това.

73!
APRS мрежата в България подържа изпращането на e-mail както през международeн сървър на APRS така и през CMS-те на ВинЛинк2000.Мобилен сетъп за пълноценна(не само за позициониране) работа през АПРС мрежата е достатъчен за изпращане на електронна поща или за чат в реално с други потребители на АПРС.Пълноцения сетъп включва лаптоп(нетбук) , софтуерен модем(примерно модема на UZ7HO, който позвам) и укв приемопредавател.
От всяка точка в която има покритие на АПРС гейт или диджипитър гореописаните услуги са достъпни. :wink:
Софтуера за визуализация на АПРС, за меседжиг и за много други неща , който ползвам е APRS-IS32 , ако ще ползвате модема UZ7HO конфигурирате AGW порт по TCP към 127.0.0.1 порт 8000 и софта за визуализация се кънектва с инсталирания и запуснат софтуерен модем.Звуков интерфейс къ радиот и готово.Горепосочения софт става АПРС гейт стига да има интернет към компютъра.
73!



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 03 авг 2013, 12:52

Ясно!
Този вид работа наистина е подходящ за обобщена информация, която обаче касае по-скоро медиите след приклюване на спасителните операции.
Струва ми се , че може да се използва и за оперативна връзка, но е необходимо редом до официалните служители в центровете и щабовете да има и
радиолюбител, както практикуват гърците, който редовно да следи за "пощата", и за информацията от другите канали. По този начин наистина
възможностите ще се разширят значително. Една тренировка само на PACTOR, според мен, може да се проведе и без да се излиза по поляни и върхове и да
се направят изводи, за да се види от колко места може да се получи информация.
Не знам дали тази връзка може да се пингва, за да се изчисли пътя на едно такова текстово съобщение, преди то да е стигнало до адресата, но съм сигурен,че
гигантските разстояния нямат значение в случая! Би било хубаво да има възможност за предаване и на графични файлове от мястото на събитието, както
практикуват гръцките колеги.

73's



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 03 авг 2013, 14:11

Супер, вече си говорим за конкретни неща.От наблюденията , които провеждам при работата ми в NET14- пакетна мрежа на 14 мегахерца, използвания от мен софтуер( който е без ограничения за радиолюбители) UI-View позволя пингване на отдалечена станция, въпрос към отдалечената станция, кои станции тя чува директно по радио, както запитване за наличните гейтове в зоната на чуваемост.Този софтуер също така позволява и визуализация на мрежата, гейтване на радиотрафика към интернет, и репетуване(диджипитър) на трафика.14-та мрежа работи на АХ.25 с 300 бода, а не на ПАКТОР, но принципно това няма значение.Тази мрежа подържа целия възможен меседжинг на АПРС + това някои нодове инат BBS или WinLink2000 за изпращане на поща.
Радиолюбителите от гърция са намерили правилен подход винаги да има представител при съответните служби, които действат за дадената ситуация.Далеч съм от мисълта, че дигиталните модове на къси вълни са най-оперативната връзка.Мисля, че ССБ е по-оперативна, но ако трябва да се предаде голямо сведение, или списък с имена и адреси, или списък с неща от които има нужда цифровите работи ще свършат по-добра работа.Както и за предаване на файлове - текстови, таблици, карти или метеобюлетини.Това с файловете много лесно става при ВинЛинк2000 там те са просто атачмент към електронната поща.
Поздрави!



lz1zm
Мнения: 52
Регистриран на: 28 юни 2013, 17:46

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1zm » 03 авг 2013, 14:25

lz1fy написа:Ясно!
Би било хубаво да има възможност за предаване и на графични файлове от мястото на събитието, както
практикуват гръцките колеги.
Зависи...! С Pactor-4 добре - max speed 10500 bps, лента 2,4 КХз, с Pactor-3 пак е приемливо.
За останалите (по-ниските) видове пактори - забрави! Пробно съм си играл с Pactor-1- за една
картинка от 80 кб, при добра чуваемост радиото ми "скърца" точно един час... Останалите цифрови
видове са извън коментар...

Цените: за Pactor-4 - 1400 евро (без shipment), по евтиния вариант мисля, че го пуснаха за около
1000 евро.

73's !



LZ1NPN
Мнения: 89
Регистриран на: 03 дек 2009, 12:03

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1NPN » 03 авг 2013, 17:54

lz1zm написа:
lz1fy написа:Ясно!
Би било хубаво да има възможност за предаване и на графични файлове от мястото на събитието, както
практикуват гръцките колеги.
Зависи...! С Pactor-4 добре - max speed 10500 bps, лента 2,4 КХз, с Pactor-3 пак е приемливо.
За останалите (по-ниските) видове пактори - забрави! Пробно съм си играл с Pactor-1- за една
картинка от 80 кб, при добра чуваемост радиото ми "скърца" точно един час... Останалите цифрови
видове са извън коментар...

Цените: за Pactor-4 - 1400 евро (без shipment), по евтиния вариант мисля, че го пуснаха за около
1000 евро.

73's !
SCS P4 Dragon последната оферта , която получих 1200 евро с шипинга.Скъпотия, но който иска да предава картинки това е ситуацията.С Winmor текстови съобщения и атачнати текстови файлове :mrgreen:



lz1fy
Мнения: 705
Регистриран на: 03 дек 2012, 10:44

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1fy » 04 авг 2013, 09:35

Миналата година правихме тестове с комерсиалния вариант на DRM.
Излъчвахме на 80м. (spark1_71) и приемахме по време на движение в един бус (dream)....
Перник-Брезник и Перник-София!
Проблема тук е, че трябват мощи.......иначе може да се получи интересно.... от мястото
на събитието вървят 4 канала (радиоразпръскване)......!

73's



lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1kz » 30 авг 2013, 10:58

LZ1CY - Ачо, в крайна сметка "Mayday" може ли да се използва "по норматив" някъде в телефонията или и то е изтрито от наредбите като SOS в телеграфа ? Въпроса на Петър е актуален - когато ми се наложи да викам, евентуално в международен ефир, от любителската ми станция ко прайм???


"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ3NY » 30 авг 2013, 11:03

Здравей Влади

Можеш да използваш стандартното

"This is an emergency distress call!"

http://en.wikipedia.org/wiki/Distress_signal

73!
п.п. Да не дава Господ да се стига до употребата му ..


Value has a value only if its value is valued.

LZ1CY
Мнения: 629
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1CY » 30 авг 2013, 11:21

Влади,целия ефир е международен.Дано не се налага да викаш по такъв повод.
Ако си наземна станция и нямаш друг начин за комуникация,можеш да помолиш
първия срещнат на обхвата кореспондент да препредаде съобщение или да съобщи
там,където трябва.В документа,регламентиращ нашата дейност,няма нищо упоменато
по този /и по други актуални/ въпрос.Документите на другите служби са си за другите
служби.На няколко пъти /преди много години/ сме били в много критично състояние
но не ми се наложи да използвам нито телеграфния нито телефонния начин за оповестяване,
нямаше смисъл,метео условията не позволяваха никаква спасителна дейност и всички,
които работихме в района,се нуждаеха от спасяване затова се справяхме сами и както
казват "С божията помощ". Може би "силата" е била с нас.
73


LZ1CY

lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1kz » 30 авг 2013, 11:33

Аха...ако не го е писал пак някой дилетант ще е това...
"...

Transmitting a spoken voice Mayday message by radio over very high frequency (shorter range VHF) channel 16 (156.8 MHz) and/or high frequency (longer range HF) on 2182 kHz


Само че е сложено в графата "Морски катастрофа-сигнали"... :lol: (смея се на превода си).
Не ми отговаряйте! Ще се оправя. Ако оцелея, ще напиша анализ и правила, с които да помогна на други хора да оцелеят...
Ачо, всичко е ясно. Благодаря!


"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ3NY » 30 авг 2013, 11:56

Всъщност въпроса е много интересен от друга гледна точка.
Според американското законодателство имаш право да използваш която и да е честота и да се обадиш директно на която и да е служба за да предадеш съобщение, ако е застрашен човешки живот, или имущество. Това е и причината да не се скрамблират служебните комуникации.

Според българските закони, до колкото ми е известно, НЯМАШ НИКАКВО ПРАВО да излъчваш извън любителските честоти независимо от ситуацията и подлежиш на солено наказание. Distress честотите са извън любителските обхвати.

73


Value has a value only if its value is valued.

LZ1FW
Мнения: 894
Регистриран на: 27 юни 2010, 15:29
Местоположение: София, KN12QP
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1FW » 30 авг 2013, 12:09

LZ3NY написа:Всъщност въпроса е много интересен от друга гледна точка.
Според американското законодателство имаш право да използваш която и да е честота и да се обадиш директно на която и да е служба за да предадеш съобщение, ако е застрашен човешки живот, или имущество. Това е и причината да не се скрамблират служебните комуникации.

Според българските закони, до колкото ми е известно, НЯМАШ НИКАКВО ПРАВО да излъчваш извън любителските честоти независимо от ситуацията и подлежиш на солено наказание. Distress честотите са извън любителските обхвати.

73
За българските закони е точно така...
То и предаването на НЕрадиолюителски съобщенията през радиолюбителска радиостанция на радиолюбителски честоти е на ръба на закона (да не кажа извън него)...

Питане към хората с американски инициали - този текст от американското право ми е малко мъгливо написан. Допуска май леко тълкуване...
http://www.arrl.org/third-party-operating-agreements
Може ли някой ясно да каже дали американците имат право да предават и приемат нетърговски съобщения към и от страните в този списък и при нормални обстоятелства?
Или им е разрешено САМО към/от страните от списъка и САМО при наличие на бедствия и аварии?



LZ1IRQ
Мнения: 5
Регистриран на: 26 апр 2013, 20:57

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ1IRQ » 30 авг 2013, 12:22

Съжалявам за огромното закъснение, но най-накрая се заех да коригирам нещата, по които имаше забележки (и с които съм напълно съгласен). Единствено не съм добавил "mayday", тъй като този сигнал не е включен в процедурата и не искам да я изменям или допълвам без промените да са широкоприети.
Прикачени файлове
IARU_HF_EMERGENCY_OPERATION_PROCEDURE_BG.pdf
МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ
(113.79 KиБ) Свален 633 пъти



LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от LZ3NY » 30 авг 2013, 13:25

LZ1FW написа:Питане към хората с американски инициали - този текст от американското право ми е малко мъгливо написан. Допуска май леко тълкуване...
http://www.arrl.org/third-party-operating-agreements
Може ли някой ясно да каже дали американците имат право да предават и приемат нетърговски съобщения към и от страните в този списък и при нормални обстоятелства?
Или им е разрешено САМО към/от страните от списъка и САМО при наличие на бедствия и аварии?
"During an emergency, the US State Department will often work out a special temporary agreement with the country involved"
Струва ми се, че в списъка са страни от които се очаква да дойдат подобни съобщения. Т.е. където има повече американски граждани.

73!


Value has a value only if its value is valued.

lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ

Мнение от lz1kz » 15 юли 2014, 09:31

Stefan Ventsislavov Aleksandrov - ‎LZ HAM RADIO
9 часа ·

Hi,
I received the following information from Region 3 this morning.

The Philippines Amateur Radio Association (PARA) Ham Emergency Radio
Operation (HERO) has been activated on July 14th as Typhoon Rammasun
(Glenda) affects the Philippines.

PARA President Thelma Pascua DU1IVT advises that the storm if it
continues to track as forecast will traverse the western-central portion
of the Philippine Sea, making landfall over Camarines Sur in the
province located in the Bicol Region in Luzon by Tuesday noon, and then
passing over metropolitan Manila by Wednesday morning. Please keep HERO
net frequencies of 7.095, 7.119, and 7.151 MHz clear for traffic.

TS Rammasun (Glenda) is expected to continue moving generally westward
during the next 24 hours...and will turn west-northwestward by 48
through 72 hours. On the forecast track, the storm will traverse the
western-central portion of the Philippine Sea today...making landfall
over Camarines Sur by Tuesday noon...and passing over Manila by
Wednesday morning. Rammasun (Glenda) will be over the West Philippine
Sea exiting the Philippine Area of Responsibility by Thursday morning.

The use of 40m hopefully means that the chance of QRM is slight.

73,
Greg, G0DUB


"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1kz » 12 дек 2016, 13:02

ARES - Amateur Radio Emergency Service
https://medium.com/homeland-security/ha ... .ildei5rub
1-NtsUSfiMW7ATuTvvK5gpJA.png


"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

lz1wdx
Мнения: 356
Регистриран на: 25 ное 2010, 10:11
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1wdx » 26 апр 2017, 19:13

Greg, G0DUB е качил във сайта на IARU регион едно обновената процедура доста приятно четиво има и доста любопитни факти препоръчвам го за четене . Хубаво би било да се преведе и на Български език но аз не бих се наел .
emcommguide_last_rev.pdf
(960.4 KиБ) Свален 524 пъти


73de LZ1WDX /Стефан Александров/

lz1wdx
Мнения: 356
Регистриран на: 25 ное 2010, 10:11
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1wdx » 20 май 2017, 22:44

Още няколко интересни четива във линковете под статиите има прикачени PDF-и със доста разнообразна и интересна информация

http://www.iaru-r2.org/emergencies/firs ... -workshop/
http://www.iaru-r2.org/emergencies/seco ... -workshop/

Статията на K6AH е доста интересна тя е във вторият линк
- Amateur Radio Emergency Data Network - Successful Implementation Techniques


73de LZ1WDX /Стефан Александров/

lz1kz
Мнения: 300
Регистриран на: 31 авг 2006, 14:24
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: МЕЖДУНАРОДНА КВ ПРОЦЕДУРА НА IARU ЗА РАБОТА ПРИ БЕДСТВИЯ И А

Мнение от lz1kz » 01 фев 2018, 14:07



"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн

Отговори