Юбилейна диплома "Първи български самолет"

LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 19 юни 2015, 12:59

Юбилейна диплома "Първи български самолет"
Дипломата е учредена от Радиолюбителски клуб - Пловдив,член на БФРЛ, по повод 100 годишнината от построяването
на първия български самолет и в памет на неговия конструктор Асен Йорданов. За получаване на дипломата са
необходими 100 точки:
1. За радиовръзка със специалния инициал /задължителна/ LZ100AJ - 20 точки
2. За радиовръзка с радиостанция от гр. Пловдив -10 точки
3. За радиовръзка с българска радиостанция - 5 точки.
Срок на действие - от 15 юли до 31 декември 2015 г.Специалният инициал LZ100AJ ще работи от 15 юли до
15 август 2015 г. Условията за слушатели са аналогични.Не е необходимо потвърждение с QSL картички, наличен е
достъп до всички дневници за проверка.Повторени връзки и такива през активни ретранслатори нe се зачитат.Обхвати
и вид модулация без ограничения, съгласно регламента.Дипломата се издава в електронен вид,безплатна. Заявки във
всякакъв формат до lz1cy@abv.bg На всички активатори на специалния инициал,установили 100 и повече радиовръзки
ще бъде издадена диплома а на установилия най много - специална награда. За всякакви справки по дипломата и
записване на активатори - LZ1CY.
73
Последна промяна от LZ1CY на 22 юни 2015, 00:08, променено общо 1 път.


LZ1CY

LZ2HR
Мнения: 239
Регистриран на: 29 май 2007, 12:32

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ2HR » 21 юни 2015, 19:16

На 2 септември през 1896 година се ражда един от онези българи, за които с право може да се каже, че са успели да прославят родината си в цял свят. Името му е Асен Йорданов, а факта, че и до днес неговия портрет е изложен в „Залата на славните“ в Нюйорското летище „Ла Гуардия“ е показателен за следата, която е оставил в историята .

Пресата съобщава за едно от изобретенията на Йорданов
Още като дете Йорданов показва интереса си към авиацията, занимавайки се с направата на хвърчила. Като по-голям той учи в училището за пилоти на известния френски летец-конструктор Луи Блерио в парижкото предградие „Етан“. По време на Балканската война Йорданов постъпва в аеропланното отделение край Свиленград и въпреки 16-годишната си възраст, през 1915 година успява да завърши първия български самолет „Експрес„
11-08-23-42236_2.jpg
11-08-23-42236_2.jpg (58.66 KиБ) Видяна 3144 пъти
През Първата световна война участва в редица въздушни битки, а заради проявената смелост е награден с орден за храброст.

Повратна точка в неговия живот се оказва 1921 година, когато Американският аероклуб обявява конкурс за обиколка на Земята със самолет. Асен Йорданов изявява желание за участие, като заедно с Гаврил Стоянов успяват да издействат от правителството на Александър Стамболийски нужната сума в размер на 6000 долара. Двамата заминават за Америка, но състезанието така и не се състои, заради липсата на други участници. Младият и амбициозен Йорданов обаче остава в САЩ, където успява да разгърне потенциала си в пълна степен. Участва в съставянето на документацията и инструкции за поддържане и пилотиране на известни самолети, като междувременно учи и завършва аероинженерство, химия, физика и радиоинженерство. През 1941 година основава „Джорданов Авиейшън Къмпани“. Значението на научната дейност, която е развивал се доказва от факта, че книгите му са продадени в над 750 000 екземпляра в САЩ и дълго време служат на хиляди млади пилоти и авиатори. Именно Йорданов стои зад направата на първата въздушна възглавница и първият телефонен секретар.

Въпреки огромното признание, което получава в Америка, Йорданов до последно държи на табелката в дома му в САЩ да пише: “Асен Йорданов – български пилот авиатор”. След смъртта му през 1967 година става почетен гражданин на Ню Йорк, а за него първият човек, стъпил на Луната – Нийл Армстронг казва: „От него както аз, така и всички американски пилоти сме се учили на авиация“.



LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 21 юни 2015, 22:03

Благодаря за поддръжката.Ще се радвам и ще бъда много благодарен
ако имаш възможност да помогнеш и по нататък, от 15 юли до 15 август.
Приятна вечер.
73
Прикачени файлове
11111.jpg


LZ1CY

LZ2HR
Мнения: 239
Регистриран на: 29 май 2007, 12:32

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ2HR » 29 юни 2015, 22:52

LZ1CY написа:Благодаря за поддръжката.Ще се радвам и ще бъда много благодарен
ако имаш възможност да помогнеш и по нататък, от 15 юли до 15 август.
Приятна вечер.
73
Здравей Ачо !!!!!
С удоволствие ще поработя с юбилейният инициал.
Отраснал съм близо до авиобаза "Каменец" .Запалих се по самолетите в детските години , но стигнах до авиомоделизма. Брат ми стана летец-пилот в авиобаза "Безмер" ( СУ-25). Радиото при мен се роди в последствие .......
Така че имаш "рамо" от мен. Ще се чуем ..
73 !!



LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 30 юни 2015, 08:57

Благодаря. Ще се уточним допълнително. Ще ми бъде приятно
ако и други приятели подкрепят идеята с по няколко дни /часа/
"ударен труд" на радиото.Приятен ден, бъди здрав.
73


LZ1CY

LZ1FW
Мнения: 801
Регистриран на: 27 юни 2010, 15:29
Местоположение: София, KN12QP
Контакти:

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1FW » 16 юли 2015, 17:13

LZ1CY написа:Повторени връзки и такива през активни ретранслатори нe се зачитат.
Може ли пояснение дали се зачитат връзки с една и съща радиостанция на различни обхвати и на различни видове работа?



LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 16 юли 2015, 17:30

Само една връзка,независимо от обхват и вид работа.
73


LZ1CY

LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 29 юли 2015, 10:44

Предвид големия интерес към дипломата и това, че повечето активатори
предпочитат горните бандове и работата на CW и DIGI, предлагаме на желаещите
да се обадят за насрочване на скедове на удобни за тях честоти , време и вид работа.
Същото важи и за намиращите се в близките райони и имащи възможност за работа
само на ЧМ на УКВ на някой от симплексните канали. Всеки вторник, след сбирката
на LZ CWC клуба на същата честота е QRV LZ100AJ и други Пловдивски станции.
Специалният инициал ще бъде активен до 15 август включително, срока на дипломата
е до края на годината. За всички въпроси и скедове моля на адреса на координатора,
посочен в условията.Успех.
73


LZ1CY

LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 03 авг 2015, 12:05

ВАЖНО - ПРЕДВАРИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Месеца на радиолюбителска активност по повод честването
на 100 години от построяването на първия български самолет
и в памет на неговия конструктор и виден деятел в областа на
авиационната техника /и не само / Асен Йорданов продължава
с "пълна пара". Предстоящи събития: 1.В момента се тества в
работен режим малък балон с предавател,който ще бъде пуснат
на 8 август, в деня на честването.Работна честота 434.198 мхц.
За неговото наблюдение в ефира ще ви е необходимо радио с
вид работа SSB. За фиксирани наблюдения на предавателя на балона
ще се издава диплома.Допълнителни справки и информация
Виктор Маринов, LZ1NY. 2. На 7 август, по обяд, ще стартира
въздушната обиколка на България с малки самолети. На борда на
един /или два/ от тях ще бъде монтирана УКВ ЧМ апаратура и ще
се провеждат радиолюбителски връзки от инициал LZ100AJ/AM.
Работни честоти 145.475 и 433.475 мхц симплексни канали.
Двата канала ще бъдат линковани. Отговорен оператор за връзките
LZ1NUL. За връзка с LZ100AJ/AM също ще бъде издавана диплома.
Обиколката ще завърши на 8 август по обяд на летище Пловдив.
Времената на полетите подлежат на допълнително уточняване.
Добра възможност за работещите само на УКВ и само на ЧМ да
направят една интересна радиовръзка.


LZ1CY

LZ3NY
Site Admin
Мнения: 753
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ3NY » 06 авг 2015, 21:15

България започва отново да сглобява самолети

http://dnes.dir.bg/news/samolet-teremle ... 23909?nt=9

България отново е сред държавите, които правят самолети. На летище “Лесново” беше представен чешкият модел, който ще се сглобява в завода “Терем-Летец”. За последно у нас са произвеждани самолетите “Лаз” през 50-те години на миналия век, припомня БНТ.

Добрата новина, че самолетостроенето у нас се възражда, идва точно 100 години след построяването на първия български самолет от прочутия конструктор Асен Йорданов.

Новият ”Скай лидер” 600, който ще се прави в северната зона на летище “София”, е двуместен със 120-литров резервоар – по 60 в двете крила – за 1600 км. пробег.

Самолетът има изцяло металическа конструкция, размахът на крилото е 9 м и 90 см, 7,10 е дълъг. Тежестта му е 472 кг, тоест в класа на ултралеките е. Разходът му е 15 литра на час с обикновен бензин А95.


Value has a value only if its value is valued.

LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 06 авг 2015, 23:05

Ако на обявения канал 145.475 има проблеми ще се ползва резервен канал 145.450 мхц.
Ориентировъчно начало 12.00 часа, утре, 7 август.
73


LZ1CY

LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 16 авг 2015, 12:33

Панаира свърши. Един месец активирахме специалният
инициал LZ100AJ на КВ и на УКВ, излъчвахме от борда
на самолет, излъчвахме от борда на балон.Участвахме
в изложението в авиационния музей, участвахме в
пресконференции, дори и местната телевизия се заинтересува
от нас. Месеца беше изпълнен с интензивна работа. Бяха
установени над 15 хиляди радиовръзки със 150 страни по света.
/данните са приблизителни,още не са събрани всички отчети/.
22 активатори от цялата страна се грижеха за ежедневната
работа в ефира.По голямата част от тях бяха извън Пловдив,
във вътрешноста на страната. За съжаление активноста на
Пловдивските станции беше много слаба и като активатори
и като участници в месеца на активноста.Не помогнаха обявени
специални скедове и кръгли маси.До момента издадени 101
специални дипломи, получени за специалния инициал 25
дипломи. Продължават да пристигат заявки постоянно.
Благодарности на приятелите активатори за безрезервната
подкрепа.Макар панаира да свърши, ние имаме още много работа-
изпращане на още дипломи, обработка на QSL кореспонденцията.


LZ1CY

LZ2HR
Мнения: 239
Регистриран на: 29 май 2007, 12:32

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ2HR » 16 авг 2015, 15:19

LZ3NY написа:България започва отново да сглобява самолети

http://dnes.dir.bg/news/samolet-teremle ... 23909?nt=9

България отново е сред държавите, които правят самолети. На летище “Лесново” беше представен чешкият модел, който ще се сглобява в завода “Терем-Летец”. За последно у нас са произвеждани самолетите “Лаз” през 50-те години на миналия век, припомня БНТ.

Добрата новина, че самолетостроенето у нас се възражда, идва точно 100 години след построяването на първия български самолет от прочутия конструктор Асен Йорданов.

Новият ”Скай лидер” 600, който ще се прави в северната зона на летище “София”, е двуместен със 120-литров резервоар – по 60 в двете крила – за 1600 км. пробег.

Самолетът има изцяло металическа конструкция, размахът на крилото е 9 м и 90 см, 7,10 е дълъг. Тежестта му е 472 кг, тоест в класа на ултралеките е. Разходът му е 15 литра на час с обикновен бензин А95.
Прикачени файлове
skyleader_600.jpg
К Р А С А В Е Ц



LZ1CY
Мнения: 657
Регистриран на: 30 авг 2006, 11:13
Местоположение: Пловдив

Re: Юбилейна диплома "Първи български самолет"

Мнение от LZ1CY » 16 авг 2015, 23:49

Дойде време да направим кратък отчет на извършената
работа по програма LZ100AJ ,специалният инициал по
случай 100 години от първия български самолет и в памет
на неговия конструктор Асен Йорданов. Месец на активноста
от 15 юли до 15 август 2015 г. Проведени общо 16238 радио
връзки на КВ и УКВ всички видове работа със 147 страни и
територии по света от 22 активатора ,както следва:
От Пловдив: LZ1NG 5228 QSO's на CW и SSB, LZ1OI и LZ1NDV
на DIGI, LZ1CY на CW и SSB /скромните 825 връзки + получени
25 дипломи за специалния инициал/. За съжаление от Пловдив
само 4 станции при налични 400 инициала в града.
От София: LZ1NY, LZ1WDX, LZ1YAG, LZ2HT, LZ2OQV и LZ1BJ.
От страната: LZ2HR 4000 CW QSWO's, LZ2DB 1500 QSO's и LZ1ZF.
Активатори на LZ100AJ/AM по време на въздушната обиколка на
България: От Пловдив: LZ1NUL и LZ1AVR на борда на LZ-TSA.
Активатори на LZ100AJ/B балона-фар: LZ1NY master, LZ1FCN,
LZ5HP /благодарности за Християн за всичко що е техника/,
LZ1YLE и разбира се "тиловата" подръжка на LZ3BK и LZ3YN.
През този месец бяха издадени /и продължават да се издават/
110 юбилейни дипломи по програмата LZ100AJ.
На всички нашата огромна благодарност за отделеното време,
средства и внимание към тази програма. Всичко беше направено
от добра воля,на собствена издръжка, без никакво външно финансиране.
На по късен етап се предвижда изработване на
електронен албум, хронологически проследяващ всичко направено
през месеца на активноста.Ако съм пропуснал някое име или
инициал - моля да бъда извинен, ще корегирам пропуска веднага.


LZ1CY

Отговори