За тези, които пишат в сайта
Публикувано: 13 ное 2011, 18:35
Здравейте, колеги,
Имам няколко молби към тези, които пишат в сайта.
След всяка ваша намеса преглеждайте как изглежда сайта не само на български, но и на английски.
Ако създавате ново меню, абсолютно задължително го създавайте на английски и след това го превеждайте на български. Ако създавате нова секция или категория, задължително ги създавайте на английски и после ги превеждайте на български.
Всички преводи да се правят с Joom!FISH (намира се при компонентите) - имаше преведени имена на модули в самите модули, което ги прави навсякъде да се показват на български, включително и когато сайтът е включен на английски.
Ако пишете статия или съобщение, превеждайте го и на английски - дори и когато се отнася само за българи - иначе при включен на английски сайт не изглежда добре... Все пак не е чак толкова трудно или времеемко. Дори и да не е перфектен превод, чужденците го предпочитат, отколкото сами да се мъчат да си превеждат с Google Translator. Примерно логично е съобщението за набиране на средства в набирателната сметка на БФРЛ да бъде прочетено от много повече хора, ако беше написано и на английски. Това е само идея да подсиля тезата си, иначе си е хубаво и правилно всяка една статия да бъде написана двуезично. За менютата, както вече писах, е задължително!
Основният език на менютата, статиите и модулите е английски. Т.е. пишете на английски и след това превеждате на български. Поне така бе прието в началото, нека поддържаме този начин, иначе става объркано за администрация.
Няма лошо да се правят експерименти, но ако някой забърка при експериментите разни "бози", моля след това да си ги разчиства. Щом ги е забъркал, следва да знае какво е правил и как да ги оправи. В противен случай по-добре да не ги започва. Ако все пак ги е започнал, но не може да ги оправи - да се обади - не е срамно, на всеки се случва и никой не се е родил научен. По-лесно е да ми се обади, отколкото след това да се чудя кой какво е искал да направи и какво се е случило. Ако не успея да разбера какво е искал, просто ще разчистя всичко - не ми се сърдете, ако се случи. Ако сте качвали разни модули и компоненти, пробвали сте и не са ви харесали, за предпочитане е да ги изтривате - не да си стоят там. След време вече никой няма да знае какво е това, дали се използва и дали е нужно. Това създава проблеми и за преминаване към нова версия на Joomla, което ми се ще в най-скоро време да направим.
Според мен позициите в главното меню са повече от достатъчни на брой. Ако са необходими повече, очаквам предложения за нова структура. Или да разчистим някои, които не се използват.
Очаквам и всякакви други предложения за подобрения. Не мога да обещая кога ще се случат поради липса на време за това, но иначе със сигурност няма да се случат, преди да започнат повече хора да се включват в поддръжката на сайта.
Хубава вечер и много DX или кой каквото там гони... )) 73!
Имам няколко молби към тези, които пишат в сайта.
След всяка ваша намеса преглеждайте как изглежда сайта не само на български, но и на английски.
Ако създавате ново меню, абсолютно задължително го създавайте на английски и след това го превеждайте на български. Ако създавате нова секция или категория, задължително ги създавайте на английски и после ги превеждайте на български.
Всички преводи да се правят с Joom!FISH (намира се при компонентите) - имаше преведени имена на модули в самите модули, което ги прави навсякъде да се показват на български, включително и когато сайтът е включен на английски.
Ако пишете статия или съобщение, превеждайте го и на английски - дори и когато се отнася само за българи - иначе при включен на английски сайт не изглежда добре... Все пак не е чак толкова трудно или времеемко. Дори и да не е перфектен превод, чужденците го предпочитат, отколкото сами да се мъчат да си превеждат с Google Translator. Примерно логично е съобщението за набиране на средства в набирателната сметка на БФРЛ да бъде прочетено от много повече хора, ако беше написано и на английски. Това е само идея да подсиля тезата си, иначе си е хубаво и правилно всяка една статия да бъде написана двуезично. За менютата, както вече писах, е задължително!
Основният език на менютата, статиите и модулите е английски. Т.е. пишете на английски и след това превеждате на български. Поне така бе прието в началото, нека поддържаме този начин, иначе става объркано за администрация.
Няма лошо да се правят експерименти, но ако някой забърка при експериментите разни "бози", моля след това да си ги разчиства. Щом ги е забъркал, следва да знае какво е правил и как да ги оправи. В противен случай по-добре да не ги започва. Ако все пак ги е започнал, но не може да ги оправи - да се обади - не е срамно, на всеки се случва и никой не се е родил научен. По-лесно е да ми се обади, отколкото след това да се чудя кой какво е искал да направи и какво се е случило. Ако не успея да разбера какво е искал, просто ще разчистя всичко - не ми се сърдете, ако се случи. Ако сте качвали разни модули и компоненти, пробвали сте и не са ви харесали, за предпочитане е да ги изтривате - не да си стоят там. След време вече никой няма да знае какво е това, дали се използва и дали е нужно. Това създава проблеми и за преминаване към нова версия на Joomla, което ми се ще в най-скоро време да направим.
Според мен позициите в главното меню са повече от достатъчни на брой. Ако са необходими повече, очаквам предложения за нова структура. Или да разчистим някои, които не се използват.
Очаквам и всякакви други предложения за подобрения. Не мога да обещая кога ще се случат поради липса на време за това, но иначе със сигурност няма да се случат, преди да започнат повече хора да се включват в поддръжката на сайта.
Хубава вечер и много DX или кой каквото там гони... )) 73!