Здравейте!
Какви източници на ток използвате за работа на полето, в планината?!
Аз за сега работя от акумулатора на колата, но винаги имам едно наум, че трябва да я припалвам от време на време.
Все пак един 100 Ватов трансивър консумира двадесетина ампера на предаване. Един лаптоп също иска не малко ток...
Оставам с впечатление, че един инверторен 4-тактов бензинов генератор, например Хонда EU10i е чудесно решение на проблема с токозахранването...но точно Хонда е доста скъпа (не че няма защо )
Слънчев панел - може да помогне и да дозарежда акумулатора на колата. Но ще върши работа само през деня и то при слънчево време. Ако панелът е например 20 ватов - може би ще осигури около 10 Ач заряд на акумулатора за денонощие.
Вашия опит и мнение?
"Алтернативни" източници на захранване
"Алтернативни" източници на захранване
73! Виктор / LZ1NY
"Good Luck. Be patient. Do some research."
"Good Luck. Be patient. Do some research."
Re: "Алтернативни" източници на захранване
Здравей Викторе,
Много добра тема си пуснал, според мен всеки трябва да се замисли за това, защото хобито все пак (въпрос на личен вкус) трябва да се практикува не само в къщи или на работа. Та във връзка с това доколкото знам HONDA имат хубави модели и не (или поне не всички) вкарват шумове в захранването. Добре би било това да се провери преди да се закупи. Друг въпрос е за колко време е необходимо захранването - ако е за кратко стават и акумулатори, но сам виждаш колко ампери трябват за нормална работа (мин 30А за нормална работа).
Поздрави!
Николай
LZ1NIM 73!
Много добра тема си пуснал, според мен всеки трябва да се замисли за това, защото хобито все пак (въпрос на личен вкус) трябва да се практикува не само в къщи или на работа. Та във връзка с това доколкото знам HONDA имат хубави модели и не (или поне не всички) вкарват шумове в захранването. Добре би било това да се провери преди да се закупи. Друг въпрос е за колко време е необходимо захранването - ако е за кратко стават и акумулатори, но сам виждаш колко ампери трябват за нормална работа (мин 30А за нормална работа).
Поздрави!
Николай
LZ1NIM 73!
[b]LZ1NIM/P
HF SSB/CW [/b]
HF SSB/CW [/b]
Re: "Алтернативни" източници на захранване
Темата засяга пряко и участниците в присъствените състезания и полИвните дни... . В тази връзка възниква конкретен въпрос - как най ефективно да се използва акумулатора на колата плюс алтернативен източник в продължение на 3-4 часа непрекъсната работа?
Мощността е ограничена в рамките на 100 вата INPUT (!), но нищо не пречи да се смъкне в интерес на икономия на токоизточника, въпросът е доколко ефективността на сигнала е достатъчна за нормална работа в условията : а) на присъствено състезание и...б) Полеви ден?
Може ли някой да сметне с каква мощност може да се работи само на акумулатор 45A/h без допълнително подзареждане в продължение на 4 часа със съвременен трансивър? Например тези от типа на ICOM703/706/7000, FT-100 и прочие мобилни! Интересно е сравнението с присъствените състезания в миналото, когато за работа в рамките на 1-2 часа се използваше един акумулатор Мусала - 2.5A/h (!!!). Вярно, мощността се контролираше предварително (5VA), но въпреки това не ме оставя мисълта че твърде много(ефективност?) сме жертвали в името на прогреса или по скоро на модата да сме съвременни...
Мощността е ограничена в рамките на 100 вата INPUT (!), но нищо не пречи да се смъкне в интерес на икономия на токоизточника, въпросът е доколко ефективността на сигнала е достатъчна за нормална работа в условията : а) на присъствено състезание и...б) Полеви ден?
Може ли някой да сметне с каква мощност може да се работи само на акумулатор 45A/h без допълнително подзареждане в продължение на 4 часа със съвременен трансивър? Например тези от типа на ICOM703/706/7000, FT-100 и прочие мобилни! Интересно е сравнението с присъствените състезания в миналото, когато за работа в рамките на 1-2 часа се използваше един акумулатор Мусала - 2.5A/h (!!!). Вярно, мощността се контролираше предварително (5VA), но въпреки това не ме оставя мисълта че твърде много(ефективност?) сме жертвали в името на прогреса или по скоро на модата да сме съвременни...
"Безжичният телеграф не е труден за разбиране. Обикновеният телеграф прилича на много дълга котка. Дърпате опашката в Ню Йорк и тя измяуква в Лос Анджелис. Безжичният е същото нещо, но без котката."
А.Айнщайн
А.Айнщайн
Re: "Алтернативни" източници на захранване
Здравейте колеги,
според мен отговорът на въпроса за мощността е около 50W с повечето мобилни (22А при 100W). Освен това ако всеки има съзнанието да отдели минутка (макс) за проба на по-ниска мощност ще установим че можем да пестим от безценното (в критични ситуации) "гориво" и така да имаме и за повече от 4 часа работа с въпросния акумулатор. Аз смятам че 50W са достатъчни за територията на България (а и Балканския п-в) ако пиемем КВ за банд за връзка (надеждна при пресечена местност).
Писах го и в друга тема, но и тук искам да го спомена - трябва да имаме резервирани честоти за критични ситуации. Да се използват само тогава или по време на "тренировка" за аварийни ситуации. Да ги знаем всички, защото спре ли ни тока в даден момент никой няма да ни пита имаме или нямаме акумулатори на репитрите.
Поздрави!
73 LZ1NIM
според мен отговорът на въпроса за мощността е около 50W с повечето мобилни (22А при 100W). Освен това ако всеки има съзнанието да отдели минутка (макс) за проба на по-ниска мощност ще установим че можем да пестим от безценното (в критични ситуации) "гориво" и така да имаме и за повече от 4 часа работа с въпросния акумулатор. Аз смятам че 50W са достатъчни за територията на България (а и Балканския п-в) ако пиемем КВ за банд за връзка (надеждна при пресечена местност).
Писах го и в друга тема, но и тук искам да го спомена - трябва да имаме резервирани честоти за критични ситуации. Да се използват само тогава или по време на "тренировка" за аварийни ситуации. Да ги знаем всички, защото спре ли ни тока в даден момент никой няма да ни пита имаме или нямаме акумулатори на репитрите.
Поздрави!
73 LZ1NIM
[b]LZ1NIM/P
HF SSB/CW [/b]
HF SSB/CW [/b]
Re: "Алтернативни" източници на захранване
По-евтин вариант на инверторен агрегат има в магазините на Арго Маркет - Kipor IG 1000 , цената е близо 2 пъти по-ниска от Хонда. Изглежда добро копие на EU10i
http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=316
А какво ли е качеството? Шум? И т.н. ?
А още ниска цена за инверторен генератор видях в Практикер, но не си спомням точно модела. Но и на външен вид не изглеждаше чак толкоз добре
С един генератор в багажника със сигурност човек ще се чувства по-спокоен. На акумулатора няма разходомер, не мога да знам колко ампер-часа са изразходвани и колко са останали.
Случвало ми се е, увлечен в контеста, да изтощя акумулатора. Разкачат се антените, после се почва едно бутане на колата по баирите около Беклемето, докато запали...и отново обратно на позицията . Добре е човек да е с парньор при такива случки...
http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=316
А какво ли е качеството? Шум? И т.н. ?
А още ниска цена за инверторен генератор видях в Практикер, но не си спомням точно модела. Но и на външен вид не изглеждаше чак толкоз добре
С един генератор в багажника със сигурност човек ще се чувства по-спокоен. На акумулатора няма разходомер, не мога да знам колко ампер-часа са изразходвани и колко са останали.
Случвало ми се е, увлечен в контеста, да изтощя акумулатора. Разкачат се антените, после се почва едно бутане на колата по баирите около Беклемето, докато запали...и отново обратно на позицията . Добре е човек да е с парньор при такива случки...
73! Виктор / LZ1NY
"Good Luck. Be patient. Do some research."
"Good Luck. Be patient. Do some research."