Страница 1 от 1

Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 14 ное 2012, 20:57
от lz1oe
Здравейте!
Някой има ли опит с инвертор Belkin 12 DC към 220 AC/140 W ? Става въпрос дали при работата му ,се вкарват смущения в късовълновите приемници, работещи редом с него?
Постановката е следната:
- трансивера се захранва от бордова мрежа 12 v DC.
- инвертора се захранва от същата бордова мрежа (12 v DC).
-Получените 220 v AC от инвертора захранват зарядното на лаптоп,който е свързан с трансивера.


73 de LZ1OE/Nick

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 14 ное 2012, 22:04
от LZ1LGG
Постановката е малко грешна:
Вариант 1:
Намери някой "Online" UPS втора употреба и виж дали няма да мине номера с по-голяма батерия
Вариант 2:
Разгледай захранването на лаптопа дали няма да сработи с DC 110V или по-малко.

Губиш много енергия за да генерираш 220V :) Подсказка: 12/220V комбинираните захранвания на Lenovo/IBM работят и на 60V AC.

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 14 ное 2012, 23:28
от lz3yy
.

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 15 ное 2012, 10:04
от lz1oe
Здравей Наско!
И този вариант съм го обсъждал ,но не можах да намеря да се предлага в НЕТ'а универсално автомобилно захранване за лаптоп с изходна мощност 140 вата на приемлива цена . Май по -лесно ще е да ми съобщиш какъв тип е това захранване , от къде и за колко си го купил!
Благодаря за съдействието!

73 de LZ1OE/Nick

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 07:07
от LZ2JE
Здравей Николай, Наско е прав. А и е по-лесно от 12 да направиш 19 отколкото 220 и после пак да ги сваляш. В София и аз намерих (за Банско) таково устройство. Правено е по корабите в жълто море, но работи, не бръмчи.Ако в Бургас няма, може от тук да ти помогнем,....Днес ще погледна в куфарите за производителя и параметрите му.

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 09:34
от LZ1LGG
Най-добре колегата да каже за каква машина става въпрос. Попадали са ми "нетбуци" които си работят на 12V фабрично.
Ето още една евтино решение, остава само буксата: http://www.zahranvane.com/index.php?rou ... uct_id=162 или http://www.zahranvane.com/index.php?rou ... uct_id=141

или 2 батери по 12V и сваляне на напрежението до 19V например.

От тези хора съм пазарувал и каквото пише, толкова държи.

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 10:47
от lz3yy
.

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 13:30
от lz1oe
Здравейте!
Колеги,напълно сте прави че не е изгодно да се вдига напрежението на бордовата мрежа на автомобила до 220 в.AC
и после да се сваля до 19 в. DC, но досега в НЕТ'а ,пък и по магазините не съм попадал на универсален Car sharger
с изходна мощност 140 вата!
Оригиналното мрежово зарядно на лаптопа е ~ 20 в./6.9А,затова търся вариант с 140 вата изход към лаптопа...
Ще изчакам LZ3YY да ми донесе Charger'a ,който притежава и информацията на LZ2JE и ще видим какво ще
предприема...
Благодаря на всички ,които ми се обадиха...

73 de LZ1OE/Nick

P.S. Наско , в понеделник ще си бъда в къщи -Пиргос 24 !Звъни настойчиво на дворната врата или на GSM 089 28 14 46...

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 20:41
от lz3fm
Здравейте.
Да дам и моите 20ст. по темата.
Преди минало годишното QRP в Разлог имах намерение да работя с това: http://mpel.eu/ProductDetail.php?sub_ca ... t_id=93407. Преди състезанието го тествах 2 дни в полеви условия(на село) - работи прекрасно. Не чух някъде да ми прави смущения. Няма да коментирам загубата на енергия - тя си я има. Ама заради хобито може да се преглътне. В последствие обаче си купих и агрегат на изгодна цена, който ми свърши добра работа и на таз годишния контест в Правец. Инвертора си беше с мен за резервно захранване. това от мен.
73, Пламен

Re: Belkin инвертор 12 DC към 220 AC..........

Публикувано: 16 ное 2012, 21:19
от LZ1DAF
И моите жълти стотинки по темата:
Импулсните захранвания имат по-малко загуби от линейните, които затоплят атмосферата при понижаване на напрежението от 24 на 9 волта например. След като на колегата lz3fm не е шумяло с инверторен тип, може спокойно да се използва DC-DC захранване и от 12 да повишава на 20 или както е удобно. Винаги може да видите спецификацията на интегралната схема в импулсното захранване с каква честота генерира импулсите и да се прецени колко QRM ще направи.