Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Място за мнения и дискусии по радиолюбителски теми, които не се вписват в останалите раздели.
lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 21 авг 2012, 14:47

Здравейте...
Опитах да използувам бензинов агрегат Raider RD GG01 с изходяща мощност 650 вата за захранване на HF трансивер IC-728 (HF out 100 w ) посредством японски импулсен изправител HGS 7350-12 ( нормално трансивера черпи правотокова мощност не повече от 260-270 VA) ,но при натискане ключ в режим на CW напрежението на генератора пада под 200 в. ,а при отпускане на ключа отскача над 260 в.
Пробвах допълнително да натоваря генератора постоянно с активен товар от 100 150 вата ,но нещата не се подобряват!
Никой да има предложения за изход от положението, освен варианта да се откажа от този генератор?

73 de LZ1OE/Nick



LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от LZ3NY » 21 авг 2012, 14:58

Здравей

Според мен най-чистия вариант е агрегата да помпа автомобилен акумулатор за буфер, а радиото да се храни от него.
Голяма част от агрегатите не са "radio friendly" и шумят много в приемниците. Особено за УКВ.

73!


Value has a value only if its value is valued.

lz2vak
Мнения: 48
Регистриран на: 03 авг 2011, 20:42

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz2vak » 21 авг 2012, 17:17

lz1oe написа:Здравейте...
Опитах да използувам бензинов агрегат Raider RD GG01 с изходяща мощност 650 вата за захранване на HF трансивер IC-728 (HF out 100 w ) посредством японски импулсен изправител HGS 7350-12 ( нормално трансивера черпи правотокова мощност не повече от 260-270 VA) ,но при натискане ключ в режим на CW напрежението на генератора пада под 200 в. ,а при отпускане на ключа отскача над 260 в.
Пробвах допълнително да натоваря генератора постоянно с активен товар от 100 150 вата ,но нещата не се подобряват!
Никой да има предложения за изход от положението, освен варианта да се откажа от този генератор?

73 de LZ1OE/Nick
Единия вариант е както предложи lz3ny, другото което може да се пробва е с голям капацитет кондензатор след захранващия блок, които също може да поеме мометното натоварване. Ако генетатора има обратна връзка, която следи напрежението, но бързодействието и не е голямо то могат да се получат тези колебания.
Поздрави!



lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 21 авг 2012, 19:05

Здравей!
Изглежда това е единствен вариант!
Зарядното устройство да е при мен заедно с акумулатора , агрегата да е изнесен настрани....
Благодаря за идеята!

73 de LZ1OE/Nick



lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 21 авг 2012, 19:10

Здравей!
Изглежда това е единствен вариант!
Зарядното устройство да е при мен заедно с акумулатора , агрегата да е изнесен настрани....
Благодаря за идеята!

73 de LZ1OE/Nick

P.S. Варианта с кондензаторна батерия също подлежи на проба,тъй като е неприятно да се
мъкне акумулатор или да се използува автомобилният...



lz1qz
Мнения: 134
Регистриран на: 29 апр 2008, 00:19

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1qz » 21 авг 2012, 20:02

Здравей адаш,
Мисля че импулсния преобразувател работи от около 180 до 240 волта така че ако го натовариш с една лампа с
мощност около и над 60 вата ще се премахне опасноста от надвишаване над допустимото за работа на импулсния
преобразувател.При мен проблемите бяха от друго естество но LZ2JR ми помогна да разреша с един ЕМИ филтър
73!!! и успешно решение на проблема.
Кольо lz1qz



lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 22 авг 2012, 09:44

Здравей Кольо!
Ами товарих го паралелно даже и с по-голяма мощност но като отпусна ключа
напрежението отскача повече от 260 в. тъй като центробежният регулатор не може да реагира
толкова бързо!
Иначе нямам никакъв QRN от генератора без никакви филтри ,което е добре!
Днес ако остане време ще пробвам с акумулатор да видим какво ще е поведението му!

73 de LZ1OE/Nick



lz3gn
Мнения: 30
Регистриран на: 03 ное 2008, 22:20

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz3gn » 23 авг 2012, 13:41

Адаш нямаш никакъв друг изход освен да сложиш разделителен трансформатор. Sorry ама тия машини са така направени. Можеш да се увериш като сложиш някакво трансформаторно захранване и го натовариш.
best 73!
Кольо



lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 23 авг 2012, 14:44

Здравей!
Утре ще опитам да захраня трансивера с класически изправител да видим какво ще се получи?
Имам разделителен трансформатор 1:1 , и с него ще пробвам!
Планирам също така да сложа на изхода на изправителя и акумулатор както ме посъветва LZ3NY..
Проблема който ме плаши е ,че като отпусна морзовият ключ генератора се форсира , а напрежението на
изхода му отскача за кратко време до 260 в ,което е опасно за импулсното захранване!
Иначе при колебанията на напрежението от генератора, на изхода на импулсното захранване напрежението
остава 13.8 в. ,но се притеснявам ,че може в даден момент да "издъхне " импулсното захранване!
Ако сложа трансформаторно захранване за 13.8 в. тези импулси от 260 в. няма да са опасни,
защото то е много ,ама много кораво!
Утре е майсторски ден и предстоят планираните проби ,дано да има резултата!

P.S. Така е като нямам пари за една инверторана HONDА 2000I



LZ3NY
Site Admin
Мнения: 851
Регистриран на: 28 авг 2006, 19:04
Местоположение: Amsterdam, The Netherlands
Контакти:

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от LZ3NY » 23 авг 2012, 14:57

Здравей Ник

Използването на акумулатор за буфер, ще доведе и до известна икономия на гориво, което не е за пренебрегване в днешно време :) Просто не е задължително агрегата да работи постоянно.
Варианта е изпробван и работи.

Успех с пробите.

73!
п.п. Знаеш ли, че първата ми връзка на КВ е с теб? Беше някъде през зимата на 1979 година. На 80м SSB. Тогава се учех в LZ1KWF. Бях "паяк" в трети клас. До ден днешен си я спомням.


Value has a value only if its value is valued.

lz1oe
Мнения: 15
Регистриран на: 06 май 2008, 11:14

Re: Raider RD-GG01 бензинов генератор ....

Мнение от lz1oe » 24 авг 2012, 14:30

Здравейте!
Най после постигнах резултат в укротяване на напрежението от агрегата!
Преди импулсният изправител на работното място поставих автотрансформатор ,а на изход от изправителя 40 амперчасов
акумулатор на 12 в..
Сега променливото напрежение от генератора се колебае в рамките на 10-20 в в.( благодарение на буфериращият ефект на акумулатора) , а с автотрансформатора регулирам максималното напрежение, което се подава към консуматорите, да не надвишава 230 в!
Благодаря на всички ,които взеха отношение по проблема и ми дадоха ценните съвети за да оправя нещата!

73de LZ1oe/Nick



Отговори